Kaffe, kanelbolle, sol og uteliv…..


Første kafferast i deilig sol…i år.

Vi befant oss på kafeen «Anne på landet» i Hvervenbukta. Opprinnelig var dette en husmannsplass som het Helleberget.
Og nå altså en veldig trivelig kafé.
Fint å ta en rast ute i sola der etter en god luftetur med hunder rundt Ljanskollen.
Litt av godsakene de vartet opp med kan du se på bildet under her.
Jeg valgte svart kaffe og kanelbolle.


Kafeen ligger fint til ved stranda og Bunnefjorden. Om sommeren er det yrende badeliv der på fine dager. Akkurat denne februardagen frista det ikke å bade mellom isflaka.


Der barnevogna står, er et sandstrand under snøen. Og bak ser du paviljongen fra 1700-tallet som var en del av den store herregården som lå lenger oppi lia.


Barney var også med på åpen kafé, for vi satt jo ute og spiste.
♦️
Jeg har 2 tidligere innlegg fra denne turen:

LJANSKOLLEN RUNDT

BILTUR TIL HUNDELUFTETUR

 

8 kommentarer
    1. Jeg bodde i gangavstand til Hvervenbukta i noen år – på -90 tallet 😀 Så her har jeg vært mye 😀 Da tror jeg det var en liten restaurant der… husker ikke 🙂 Så kosellig å rusle rundt der med hunden -kakao og boller 😀 Herlig!

    2. Kort helg og mye en har lyst til å få til i løpet av denne tiden. Kanelsnurrer og kakao burde være en av dem. Spørs om jeg må nøye meg med skitur og pølsegrilling isteden.

    3. Nydelig sted, har lest alle dine innlegg herfra. Aldri vært der, men kjørt forbi på vei til Oslo.
      Mitt mål er komme meg ut dit en vakker dag. Går sikkert buss/tog fra Oslo vil jeg tro..Skal jobbe med saken.
      Flotte bilder i alle innleggende dine..

      1. Ja, dit må du ta deg en tur. Fint å gå tur og fint å bade. Går nok en buss forbi der, men ikke sikker på hvilken. Og tusen takk for god tilbakemelding på bilder😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg