Kanskje en lur ide?

Peisovnen er god å ha. Brukt mye i vinter. Etter at jeg lærte meg åssen den funker best. Har noen innlegg på det. Kan leses nederst på sida.
Og yndlingskoppen fra Irland? Hva har den med saken å gjøre?

Koker kaffe på morran, i hvert fall noen ganger. Skjer ofte at jeg velger te i stedet. Lager stor porsjon kaffe. Fyller i koppen og så resten over på en liten termos, for senere nyting.
♦️
Kom på noe annet også, i disse spare på strømmen-tider.
Gjør sikkert ikke store utslaget på strømmåleren, men…..
♦️
Den fine peisovnen er delvis dekt av kleberstein som holder godt på varmen. Så ovnen fungerer som et magasin etter at den siste vedkubben er brent ned.
Satte den halvfulle kaffekoppen oppå der, jeg. Blitt litt lunken den kaffeskvetten som var igjen, så i stedet for å varme den opp i mikrobølgeovnen, plasserte jeg den som du ser oppå magasinet. Funka som bare det, for oppå der var det varmt🥵

Det har ikke akkurat vært lett.

Stolt fyrbøter blitt enda flinkere.

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg