Kjøpe ny seng, eller?🧐

Wonderland sengemadrass 150 cm dreid 180 grader

Tid for ny seng?

Vart litt frista da jeg var med en nabo her en dag for å kjøpe ny seng.
Hun visste hva hun skulle ha. Det måtte være en Jensenseng med motorfunksjon.

Kjekt det, da. Hev og senk i hode- og fotende.
Fikk den demonstrert også. Fine greier. Hadde glemt at det finnes så fine senger, jeg.

Åssen er egentlig senga mi, begynte jeg å tenke.
Det er en dobbeltseng, 150 cm bred.
Mer enn god nok plass til meg….og bikkja😅

Men er den ikke litt «skakkkjørt», om jeg kan si det på den måten😅
Ligger nemlig bare på ene sida, de ene 75 cm-era.

Husker ikke når jeg kjøpte den heller. Mange år sida…..
Får ikke vondt i ryggen etter å ha ligget der hele natta, så går greit.
Men kanskje lurt å forebygge?

Kunne jo bare kjøpe ei ny seng.
Men første tiltak blir å prøve noe annet.
I dag rev jeg av sengetøy og overmadrass og tok rett og slett og dreide den øverste delen av madrassen 180 grader. Sånn at jeg får ligget på den andre delen av madrassen også.
Venstre vart høyre og høyre vart venstre.

Kunne jo ha flyttet meg sjøl over fra venstre til høyre side av senga i stedet, men det vil jeg ikke. Så derfor denne snuoperasjonen, bokstavelig talt.

Så får jeg prøve dette ei stund og sjå om jeg blir fornøyd.
Hvis ikke, husker jeg veien til sengebutikken🙋🏼‍♀️

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jepp! Slik har jeg også gjort av og til…. snudd og vendt på madrassen… da jeg har ligget “bare” på den ene siden hehehe
      Men ny seng etter hvert er nok ikke dumt.. om man trenger det… men søren meg er det dyrt å kjøpe “ordentlig” seng også da… ja man får jo billigere og dyrere… alt etter kvalitet og slikt 😀

      1. Ja, tenkte det var lurt å prøve. Ikke bare jeg som tenkte sånn, skjønner jeg😉 Skikkelig stive priser på de beste sengene, ja. Sjekka ut litt da jeg var på butikken der.

    2. Kunne tenkt meg det også. Jeg ligger i en gammelseng som min mann brukte da han var ungdom. Men jeg kjøpte bare overmadrass og da er sengen helt brukelig:)

    3. Noen ganger er det lurt å tenke seg litt om før man handler. Smart å vendesnu madrassen. Da blir det jo som nytt. Jeg har gjort det også, men nå må det visst nye saker til her snart. Man kan jo ikke få effekt av vendesnu lenger! Kos deg på tirsdagen. Klemsiklem 🙂

    4. Det finnes mange fine senger som kan løfte både hode og ben. Min har noen år på seg og er nok ikke så fin og er kun 1,20 som også er stor nok til meg og katten. Vel to katter i mange år. Jeg pleier å snu overmadrassen hvert halvår, sånn at den skal holde seg jevn. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Lurt å snu madrassen så ofte, ja. Takk for tips. Skal kjøpe 120-seng jeg også neste gang. Bør bli stor nok til Barney og meg😅 Barney tilsvarer vel 2 katter i størrelse😂 God tirsdags kveld

    5. Jeg snur også på madrassen innimellom…. jeg vil bare ligge på høyre side nemlig! 🙂 Min seng er ikke så mange åra, men en får jo følge med om en får vondt no sted og trenger en ny! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg