Kortspill og slikt♦️


Det var en dag sånn rett etter nyttår at jeg hadde besøk av Yngste barnebarn. Må bare presisere at det var en liten stund siden, for på bildet ligger fortsatt julepynten, som skal pakkes vekk på spisebordet. Nå er den for lengst putta i kasser og hyller, bare så det er sagt. Vil ikke ha på meg at jula varer alt for lenge her i huset…hehe….
Ellers er det en del sysler vi driver med hu veslejenta og jeg når hun er på besøk. Det har jo naturlig nok endret seg med åra. Nå har hun for eksempel blitt en kløpper i kortspill. Veldig artig. Det har seg slik at jeg har en litt spesiell kortstokk. En stor en, som du ser på bildet. Den vart vel kjøpt i sin tid til barna mine da vi besøkte Disneyland.
♦️
Jeg har vanlig kortstokk også, men det er denne som velges av de små. Men den har en ulempe. Veldig vanskelig å stokke på normalt vis, på grunn av størrelsen. Men ikke så nøye i kortspillene våre. 5-åringen kan tallene, så derfor kan hun spille uten hjelp. Vi koser oss, og begge er både gode tapere og vinnere vil jeg si. Og hun skriver opp resultater på arket. Vi spiller mange ganger, så det må holdes orden på hvem som vinner hver gang, sier hun. Og jeg er enig.
Spillsøndag og jobbing.
Da jeg vart idiot.

6 kommentarer

Siste innlegg