Kremmer’n våkna


Klikka for meg? Begynt å selge gamle ting via bloggen? Neida. Regner ikke med at du fatter interesse for noe av dette her. Jeg har vært i skikkelig ryddemodus i det siste. Og det er ikke noe som kom av seg sjøl.
♦️
Jeg har bodd her bare i litt over 3 år, så burde ikke være så fryktelig mye å rydde i. Og er vel heller ikke det. Men så var det den hersens, alt for mye omtalte oversvømmelsen i kjelleren som fikk fart på meg. Jeg har skrevet side opp og side ned om den hendelsen og følgene av den, så det kan du bla deg tilbake til her inne på bloggen for å lese om, hvis du
gidder.
♦️
Mista  boden sånn midlertidig da vettu, så må finne løsninger. Rydda plass inne i leiligheta til noe. Det skjedde på den måten at ting vart levert på loppis. Dessuten måtte jo mye kastes etter å ha vært i vann, så da vart DET borte. Ting som tålte vann, og som er litt store, har jeg satt midlertidig på terrassen.
♦️
Og så til bildet på toppen av innlegget. Hva har det med saken å gjøre? Joda, jeg legger ut annonser for å selge det jeg kan unnvære. Skulle savnet bli for stort, får jeg heller kjøpe igjen det jeg skulle trenge, etter hvert. Når jeg får bod igjen.
Skia har jeg nevnt før: Litt vel optimistisk kanskje?♦️
♦️
Kommer nok til å sette ned prisen i annonsene etter hvert. Gjør det sånn pø om pø, tenker jeg, hvis fet går tregt med salget.
Hvis du legger merke til gardintrappa, kan jeg skryte av å ha solgt den allerede, til prisen jeg først oppga. La ut annonsen på lørdag formiddag, og på lørdag kveld vart den henta. Og betaling foregikk med Vipps. Skikkelig smart den Vippsen må jeg si.
♦️
Dessuten solgte jeg et gammelt porselensfat på søndagskvelden. Fikk kr.350,- der også rett innpå konto via Vipps. Dette fatet har også stått i ei hylle nedi kjellerboden, og ville nok ha forblitt der hvis ikke vannet kom. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sier jeg igjen. Nå fikk jeg rydda, kasta, gitt bort og solgt.
♦️
Kremmergenet mitt kommer vel til sin rett også, tenker jeg. Synes det er moro også da, skjønner du. Og veldig fint at andre kan få nytte av det jeg ikke trenger. Gjenbruk er smart, og litt morsomt. Og som jeg nevnte tidligere, er det mye jeg gir bort. Er ikke så grisk at jeg MÅ ha penger for alt som skal vekk😅
♦️
Men nå skal jeg ta bilder av ting og legge ut enda flere annonser. For salg inspirerer til mer salg…..
Her er et tidligere relatert innlegg:
Har du kremmergenet?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg