Krusmyntegården ….. og OBS: jeg bada🥶


Rett ved havet og 10 km nord for Visby ligger Krusmyntegården. Her kan man «äta, fika og shoppa» som svenskene sier. Det mest spesielle der er urtegården. Vi var der i midten av mai, så kan tenke meg at det er mer frodig i urtehagen senere på sommeren og høsten. Men det var overraskende mange vekster der nå også.
Vi handlet litt i butikken der, og det jeg kjøpte kan du se på bildet under her.

Ramsløk er det mye av på Gotland. Her i Norge er den rødlistet på grunn av at det begynner å bli lite av den. Det er ikke lov til å plukke den mange steder. Svart trøffel finnes det også på Gotland, men den har sesong på høsten. Jeg kjøpte en del ramsløkprodukter i butikken på Krusmyntegården, som du ser på bildet👆


Like ved Krusmyntegården er det en fin badestrand, Brissund. Hundene skulle luftes og alle skulle bade. Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt det, for 11 graders vann frister ikke. Men ble vel revet med av de tre andre ivrige baderne: Barney, Blu og hennes matmor. Dessuten hadde jeg dratt med meg min nye badedrakt fra i fjor som ennå ikke var brukt, så skam å ta med den ubrukt hjem igjen.
🇸🇪
Det vart ikke akkurat «langhæling» som vi sier på Hedmarken, for der var det grunt. La meg rett og slett bare rett ned for å få det overstått. Måtte jo ha vann på hele kroppen. Dessuten vart det litt artigere for Barney også.
Ikke akkurat kult å sette inn slike bilder av meg sjøl her, men får stå i det, for må jo ha bevis på at jeg virkelig utførte denne bragden😅🥶🫣
🇸🇪
Om fika, fisk og Själsö

 

6 kommentarer
    1. Herlige bilder av badenymfa, og fin badedrakt. Tøft gjort å legge seg uti 11 grader 😉
      Her er det så kaldt, men regn, vind og hagl, at noe bading det frister ikke 😀

      1. Ja, synes at jeg var veldig tøff som turte. Vart nok påvirket av reisefølget mitt😅, ett menneske og to hunder😂🥶 Var også viktig at det var varmt å komme opp igjen. Var nemlig sol og 20 grader i lufta🇸🇪👍

      1. Ja, litt morsomt å handle der. Er vanligvis ingen shopper😆 Bada så vidt ja, og stolt av det😅🥶Men var nok mest for ikke å være sær. De andre bada☺️ To hunder og et menneske😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg