Måtte «lage» flere……😌

Reklame | Euroflorist


Fire bilder av samme humla for at bestanden skal virke større enn den er?
Kanskje det, men hvis du ser nøye etter på billedcollagen min, vil du oppdage at det er samme humla på samme blomsten i nesten samme øyeblikk. Kun 1 sekund mellom hvert knips.
Det er vel færre humler enn før?
Eller bare noe vi innbiller oss?

Litt oppklarende informasjon fant jeg i denne artikkelen på NRK sin Internettside:
NRK-artikkel om humler
Jeg har ikke sett så mange av dem hittil i år. Men fant ut at i hvert fall 2 stykker flyr inn under panelen på ytterveggen vis-a-vis inngangsdøra mi. Bor nok der, tenker jeg. Koselig å sjå at det fortsatt finnes humler. Og den jeg har foreviget og mangfoldiggjort på bildet, var i en helt annen hage enn min, så altså finnes det i hvert fall 3 humler.
Forhåpentligvis er det mange flere også, og der det er blomster er det muligheter for humlene, så la det blomstre, sier nå jeg.
Noen blomster er de nok mer glad i en andre også kanskje?
Plantasjen sier dette:
Rødkløver, selje, hegg og hagtorn er noen favoritter, ugress som hvitkløver, tistel og løvetann liker de også veldig godt.

Apropos hegg.
Litt stusselig for humla når jeg tenker tilbake på innlegget jeg hadde om heggspinnmøllen:

Hva er dette spøkelsestreet?
Har du sett mange humler i år?
Og bier?
De har jeg heller ikke sett så mange av når jeg tenker meg om….
🌼
Litt mer blomstersnakk:
Link til Euroflorist
En fin Internettside hvor du kan bestille blomsterbuketter til forskjellige anledninger og få rabatt🌼

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg