Måtte plutselig til veterinæren🐩😝

For å berolige. Tror ikke Barney er alvorlig sjuk.

Barney med det nye magebeltet sitt🐩😝

Etter at jeg klipte ham på kroppen og under magen siste dagen i fjor, har han oppført seg litt rart.

Kan hende at han føler seg naken på undersida. Var jo en del pels der før jeg starta friseringa.
Kunne ikke se at jeg hadde skadet huden. Det unngikk jeg heldigvis.
Men det kan kanskje bli litt sårt, som når vi mennesker barberer oss?

Uansett begynte han å slikke,slikke, slikke på tissen og i nærheten….
Ikke bra. Han tror det blir bedre, men blir dessverre verre🤔

Så bar det til dyreklinikken i nærheten her i formiddag. Vært der før for vaksinering og helsesjekk og diverse småtteri.

Den såre huden MÅ bare få ro.
Salve må smøres på. Høres enkelt ut, men neida.
For det første protesterer han vilt og blir skikkelig sprellemann. Vet ikke sitt eget beste, den krøllebøllen😅🐩
For det andre så begynner han å slikke av salva, så da er vi like langt.

Det er nok noen som har hatt samme erfaring, for det er produsert et magebelte for hannhunder som festes med borrelås oppå ryggen.
Fungerer sikkert også som bleie for de som trenger det.

Tisper bruker vel truser, har jeg hørt…..

Nå skal han smøres med kombisalve kortison/soppmiddel 2 ganger daglig i 5 dager. Så får vi håpe at det blir bra.

Prøvde halskragen også, men fant ut at det var bedre med magebelte for ham.

Uansett skal han ta urinprøve for sikkerhets skyld.

Det blir vel en prosess i seg sjøl, kan jeg se for meg.
Fikk med oss pappbekken, pipette og rør med lokk for frakting av prøva.

Prøvde å få et resultat da jeg var hos veterinæren, men ble bare småskvetting og få dråper i papp-begeret, og han skjønte fort at akkurat den rariteten ville han ikke tisse oppi.

Da prøver vi i morra tidlig når han har samla opp endel i blæra gjennom natta.
Blir nok et snodig syn.
Bikkja i kort bånd og jeg med papp-bekken i hånda ventende på benet som løfter seg opp og dermed signaliserer nær forestående tissing.

Da må jeg være rask i vendinga og håpe at jeg får samla nok for prøvetaking.
Mye enklere de gangene i livet jeg har gjort samme prosedyre på meg sjøl😆

Wish me luck, sier nå jeg🤞😅

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Ååååå Barney!
      Urinprøve ja… løpe etter med et bekken…. ikke enkelt men det går….

      God bedring til Barney :-)God ny dag til deg også 😀

      1. Jaaaa🐩😌 Fikk tatt prøve, men han sparka ut halvparten😅 Fått på seg skjerm nå. Det magebeltet ble ekkelt for ham og kanskje litt tett for såret. Fått smertestillende tabletter i tillegg til salva, så blir roligere nå. Litt av et styr dette. Håper han blir frisk snart og at urinprøva er ok. Får svar senere i dag🤞

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg