Med løve, puddel og kontrollører på trikken…🫣


I går vart det trikketur på Barney👍

Jeg har ymta innpå om utidetblå-tur med den blå trikken i et tidligere innlegg. Må nesten holde det jeg har lovet både overfor deg og Barney😅

Så i går tok vi trikken ned til byen.
I stedet for at midtpådagen-turen vår ble tatt på den vante måten oppi skogen her, traska vi altså bort til trikkeholdeplassen.

Det vart en liten smak av utidetblå-tur. Må starte forsiktig. Senere drar vi lenger med trikken. Kanskje til endeholdeplassen. Eller kanskje bytter over til T-bane, annen trikk eller buss. Mange muligheter.
Men nå altså bare ned til Bjørvika. Så gikk vi en god tur derfra.
Tok en del bilder som jeg vil vise deg, men tar det i neste blogginnlegg.
Barney på trikken ser du på det øverste bildet.
Og under her venter han på trikken.

Det vart spenning på trikken.

Billettkontroll. Gikk greit for meg, for hadde husket å skaffe meg billett på Ruter-appen. Enkel prosedyre. Og jeg har blitt så gammal at jeg kjører for halv pris👍 Kun kr.20,- for turen, og billetten varer i 1 time.

Så hvis jeg vil ha en skikkelig sightseeing rundt omkring i sone 1, som det heter, kan jeg både kjøre trikk, buss og T- bane i en hel time.
Bruke samme billetten ved overgang til andre transportmidler. Men gidder vel ikke det. Eller kanskje. Vet aldri hva jeg finner på…..

Under her ser du i hvert fall billetten min på den ene turen i går.
Koselig bilde, da, av sovende løve.
Og denne ble godtatt av billettkontrolløren.

Det var en passasjer som dessverre ikke hadde billett, så da vart det litt å følge med på da 4 kontrollører konsentrerte seg om ham resten av turen vår. Vart nok ikke billig for ham.
Oh shit😯
Googla det nå. Ruters gebyr er kr.1150,- (ettusenetthundreogfemti!), eller kr.950,- hvis du betaler på stedet.

Såpass, ja. Da er det ikke særlig lurt å snike på trikken for å spare 20 kroner😝 Og ikke har jeg tenkt å gjøre det heller. Men fy søren.
Veldig viktig å løse billett FØR jeg går ombord også. Det står faktisk på  døra til trikken.


Her er et tidligere innlegg: Ut i det blå med den blå.

 

 

2 kommentarer
    1. Er nok smartest med billett, ja – vet jo aldri når det dukker opp kontroll! Og tjue kroner er jo ikke den største formuen iallfall! Du kan få mange flotte utidetblåturer for bare en hundrings da…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg