Med nesa i sky

Militært helikopter i lufta over Ekeberg

Skjer ting oppi lufta også. Mye flytrafikk for tida. Folk drar sørover og andre steder, og nedi sør er det skikkelig varmt har jeg skjønt. Glad jeg er her, for ikke så innmari glad i hetebølger. Og det er ikke av misunnelse jeg uttaler dette. Kunne sikkert ha tatt meg sørover jeg også, men sommerferier for meg i år vart tur til Gotland i mai og Mariestad i juli. Og det er nok.
♦️
Helikopter oppi lufta. Det gikk mer østover. Bilde fra morgentur med Barney i nærområdet vårt. Mer imponerende både i størrelse, nærhet og lyd i virkeligheten enn på bildet, men vart da et motiv for bloggen. Militærhelikopter.
♦️
Flyet under her dro sydover. Jeg sto i kø på rasteplassen et par kilometer før Gardermoen flyplass. Det var også både nærmere og mer høylydt enn det ser ut på bildet. Så vart ikke så imponerende resultat. Tydeligvis flere som venta i bilene sine på varsel fra ankomne passasjerer som ville bli henta. Det var nemlig derfor jeg sto der også. Ikke enkelt/billig å stå inne på området ved ankomst, så da er det fint med den venteplassen. Da SMS-en kom fra mine, var det bare å kjøre inn mot ankomsthallen for å plukke dem opp.

6 kommentarer

Siste innlegg