Kommandert til litt av hvert

Mellompuddel Barney poserer ved siden av ukjent sopp

Mellompuddel Barney og jeg er ofte på tur. I det siste er det soppen som hersker i området vårt, virker det som. Masse av dem på grunn av alt regnet som har falt den siste tida. Gode vekstvilkår. Hatt to innlegg om sopp nylig, men måtte lage ett til dette bildet også.
♦️
Puddelen kommandert til å posere ved siden av soppkolonien. En liten soppfamilie som jeg ikke vet navnet på. Tok meg ikke bryet med å finne ut hvem de var. Spiselige eller uspiselige? Vet ikke.
♦️
Kunne ha funnet det ut hvis jeg gadd. Gikk tross alt på et soppkurs som Friundervisningen arrangerte på Hamar for bortimot 40 (!) år sida. Såååå
lenge sida, ja……
Men sopp er sopp, så kursinnholdet er sikkert like aktuelt i dag. Men husker jeg alt? Nei. Lærte om de sikre og usikre soppene og gikk mye på leting etter sopp den tida. Veldig artig.
♦️
Interessen dabba av etter hvert, og noen få år etter kurset vart det slutt på soppsankinga mi. Synd kanskje, for sopp er godt,
da. Men så klart ikke for sent å ta det opp igjen, gjenoppfriske gamle kunnskaper, samt erverve meg nye. Men foreløpig altså bare sopp-blogging.
♦️
Her er to tidligere soppinnlegg:
Et praktfullt eksemplar
Etter regn kommer sopp

4 kommentarer

Siste innlegg