Mistenkelig lik ?🙄


Denne veska kjøpte jeg for maaaange år sida. Husker ikke hvor. Og den var sikkert ikke dyr. Hvis den ikke var på salg med stor rabatt, da….
Ikke blitt brukt så mye, men syntes at den både var fin i tekstur og farge og at den så praktisk ut. Derfor kjøpte jeg den.
Har aldri hatt hjerte til å levere den på loppis. «Kan jo gå bruk for den»
Blitt med på flyttelass etter flyttelass, og så havnet i skap eller bod.


Her jeg bor nå er det peisovn, og den har jeg lært meg å bruke. Nå for tida fyres det opp daglig. Du har alt skjønt det. Du ser det på bildet. Veska blir brukt til helt andre ting enn det den var tenkt til. Men den brukes!
♦️
Vedkubbene ligger under ovnen. Og der fylles det stadig på fra lager utpå terrassen. Har kjøpt opptenningsved også. Tynnere pinner som gjør det lettere å fyre opp. Hvor skulle jeg ha de?
Hvis det hadde vært normale individer som bodde her, kunne de lett ha ligget i en åpen vedkjele for eksempel.
Går ikke her det, vettu….
For her bor det en puddel som er «pinnoman»😝
Og det er ikke sunt for ham å tygge på pinner, så de må gjemmes.
♦️
Tenkte mye før jeg kom fram til den endelige løsningen.
Den bortgjemte veska kunne få gjøre nytte for seg. Den kan lukkes med glidelås👍
Da vart det slik.
Og den får stå ved siden av ovnen på stua, for er ganske dekorativ, og passer fint med de fargene jeg har ellers i stua mi.
Men altså rareste vedoppbevaringa?
♦️
Årsaken til disse skriveriene er en annonse jeg så på Facebook.
Du ser bildet nederst her. Dette er ikke reklame for dette produktet, men måtte bruke bildet som illustrasjon for å få fram poenget mitt.
Tok sin tid å komme til saken, men altså nå:
Ligner ikke de dyre, populære veskene på bildet min degraderte veske fra cirka 90-tallet?
Kunne fint ha spradet i byen med denne «vedkorga» mi, jeg.
Er ikke for sent, for opptenningsveden har ikke ødelagt den……
Men enn så lenge blir det slik som det er…..

8 kommentarer

Siste innlegg