Mister jeg statistikken?🙄

Bruker du statistikken på bloggen?

Google Analytics heter den.
Laster den opp fra en egen side på nettet.
Blogg.no jobber visstnok med å få den inn direkte på bloggen også.
Det er en link i venstre meny i kontrollpanelet, ser jeg.

Fikk Google Analytics opp igjen, merkelig nok, da jeg starta å blogge igjen i desember.
Hadde nok registrert meg der forrige gang jeg blogga.

Så da har jeg den sida liggende oppe i en fane på iPaden, sammen med hovedsida Blogg.no og min «skriveside» her på bloggen.
Da kan jeg svitsje mellom de 3 fanene.

Må innrømme at jeg svitsjer litt vel mye innom statistikk-sida😆
Artig å følge med, særlig når jeg akkurat har publisert et innlegg og kanskje delt det til Facebook eller Instagram også🤗

Google Analytics konverteres
Min Google Analytics side

Her er et skjermbilde av åssen det så ut her om dagen, på et tilfeldig valgt tidspunkt.

Jeg kan velge mellom flere visningsmetoder. Interessant.

Det som bekymrer meg litt nå, men egentlig bare litt, er meldingen som står med blå skrift øverst på Google Analytics-sida hos meg:

»Fra og med 1.juli 2023 slutter Universal Analytics å behandle nye data i standardområder. Forbered deg på denne endringen nå ved å konfigurere og gå over til å bruke et Google Analytics 4-område»

Hva gjør jeg nå?

Ja, da er det vel bare å kjøre på, sjøl om jeg har god tid på meg.
Det står innen 1.juli.
Litt redd for å starte. Får jeg det til? Mister jeg det jeg har av statistikk i dag hvis det går galt?
Kan jo spørre bloggsupport før jeg kjører på kanskje🤓

Hva vet du om dette?

Har du konvertert til Google Analytics 4?

Jeg tror at jeg venter litt til. Innhenter flere opplysninger først…..🙄🙋🏼‍♀️🤓

 

12 kommentarer
    1. Jeg har ikke hatt statistikk på lenge jeg. Mistet den tidlig i høst og jeg fikk ikke til denne siden. Eneste jeg har sett, er antall lesere på blogg.no. Jeg håper inderlig det kommer inn på bloggen igjen for jeg savner det 🙂

      1. Det skal jeg gjøre. Prøv i første omgang å søke opp Google Analytics på internett🤗 Mener å huske at det var det jeg gjorde da jeg starta å blogge igjen 1/12🙄 Men jeg skal sjekke med blogg.no-support, tenker jeg…

    2. Jeg har sett litt på det, men usikker på dette. Ser statisikken enda jeg også, men må nok finne mer ut av det når hodet orker 😉 Tenkte på å kontakte support jeg også. 😉 Artig å følge litt med på det, men blitt mer sjelden til meg når det ikke har fungert optimalt en stund. 🙂

      1. Fikk svar fra dem i dag😀De jobber med saken. Vi vil bli konvertert i løpet av våren, sier de. Så da regner jeg med at de ordner det for oss. Men vi får følge med🙋🏼‍♀️

      1. Prøv å gjøre som jeg gjorde. Søk opp Google Analytics på nettet og sjå om du finner sida di. Det gjorde jeg da jeg starta opp att i desember. Måtte kanskje logge meg inn. Husket i tilfelle passordet heldigvis🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg