Morgentrøtt forbi kokebokhuset….

Utfordringa med å stå opp om morran er der av og til. Jeg har skrevet om det i andre innlegg også.
Alt tar litt lenger tid når man har fått noen år på baken, for å si det mildt. Ikke alt forresten, men noe.

For eksempel det å kare seg ut av senga når bikkja vil ut før meg. Sånn er det å ha hund. Kan være.

Han er stort sett veldig grei han 4-åringen min, men som jeg nevnte her om dagen, så er det en del gode lukter som frister der ute i grøftekantene rundt husene her.

Så da må a mor ut, for det kan jo være at han virkelig er nøden. Så tar ikke sjansen.

Da var det slik i dag også. Jeg kom meg ut fortere enn ønsket. Og den samme følelsen som alltid. Det er så utrolig godt å komme ut når jeg først tar skrittet. Hvorfor glemmer jeg det hver gang?
Så takk igjen til min vakre krøllebølle for nok en fin morgentur.

Men, det var som fryktet de gode luktene som fristet i dag også.

Jeg tok en del bilder. Da jeg først våknet sånn halvveis på turen 😉

Bilder fra området her har jeg vist før, men det skader vel ikke med litt mer?

Hørt om Kokebokhuset? Det befinner seg på Domkirkeodden.
Kokebøker forteller ikke bare om hvordan lage mat, de er også viktige kulturhistoriske kilder til tida de er skapt i. Domkirkeodden har trolig landets største offentlige kokeboksamling med godt og vel 5500 kokebøker.(kilde: Domkirkeoddens hjemmeside)

Og her forbi går vi tur hver dag…..

 

Og nok en idyll på Domkirkeodden. Mjøsa skimtes bak krattet.

 

Og her…..Det er bare idyllisk og vakkert og rolig. Du hører dessverre ikke fuglekvitteret som vi fikk oppleve.

 

Og så er det hovedpersonligheten sjøl, da 😉 Han som får matmor ut på alle de fantastiske turene. Her tar han en pause fra all luktinga, og konsentrerer seg om  å smake på graset. Og i mens nyter jeg omgivelsene med både ører og øyne. Fuglene synger så vakkert på morgenkvisten, før det blir for varmt…..

 

Og et vakkert lerketre gjør også inntrykk. I hvert fall på meg. De nye konglene er myke og ferske ved siden av årets nye skudd. Den gamle konglen holder stand rett ved…..

Takk for turen, Barney 🙂

 

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg