Nå vart jeg vinglete….og usikker🫣

De rare tærne mine koser seg på Fornebustranda en sommerdag i 2019, og barnebarna er  uti vannet. Jeg var på besøk fra Hamar. Bodde der da…..

Hvorfor skal du gjøre det så vanskelig for meg, Margrethe?
Men takk likevel for fin helgeutfordring fra deg. Det setter hjernecellene i sving og billedarkivet mitt i fokus.
Hva jeg liker best av to ting? Må jeg velge? Du sier det, ja. Uffda, javel…..
Se bare her hva hun har «stelt i stand» for meg…..og andre😉
Utifrilufts helgeutfordring.
♦️
Strand eller fjell?
Tror nok at jeg velger fjell, for oppsøker sjelden strender for å sole meg og bade. Men samtidig blir det litt forvirrende her, for de siste åra har strand eller sjølinje vært mer nærliggende for meg. Det er lenge siden jeg dessverre var på fjellet.
Ved sjøen eller havet liker jeg best nærværet fra land. Er ikke en ihuga bader eller svømmer, sjøl om jeg gjør det innimellom også, senest for ei lita stund sida i Vänern. Og der var det faktisk også sandstrand.
Men fint å føle og beskue vannet i hav eller sjø.
Men hvilket bilde skal jeg velge?
Vet faktisk ikke om jeg har et fjellbilde lenger….
Derfor blir valget sjø/strand på bildet og fjell i teksten🤪

Morgen eller kveld?
Og så var det neste valg. Like vanskelig det også. Kan ikke kalle meg morgenfugl, for gjennomsnittelig blir det å stå opp i nitida på morran, etter at jeg vart pensjonist. Blir kanskje mer og mer B-menneske. Sjøl om jeg kan være trøtt i 9-tida på kvelden, kvikner jeg ofte til igjen og kan drøye det til bortimot midnatt før jeg bikker meg nedpå senga og drar dyna over meg.
Og Barney bidrar hverken til det ene eller det andre, for han ligger like lenge som meg om morran.

Bil eller båt?
Det må bli bil.  Denne gangen. Har ikke båt lenger.  Har vært med på å eie 2 båter en gang i tida. På Mjøsa. Har også eid bobil og vært på mange turer, men det er noen år sida. Veldig glad for å ha opplevd både båtliv og bobilliv. Eneste bilen jeg har nå er en elektrisk Leaf. Den har jeg mye nytte av, så pr. i dag er det bil jeg velger, Margrethe….

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg