Nå vet jeg hvorfor……

Jeg har visst det egentlig i alle år. Men det er først nå når jeg opplever det igjen at jeg skjønner hvorfor. Jeg sier det også alltid, når folk klager på at sommeren er over. «Ja, men husker du hvor fin og varm september KAN være?»
Det var den første dagen i årets høstmåned i går. September har starta, og DET med et smell. Ikke ordentlig smell, da. Men et stort høytrykk over nesten hele landet og finvær der etter.
♦️
For en dag det var. Nydelig solskinn. Men ikke for varmt. Det er aldri det i september. Akkurat slik jeg foretrekker. Kunne sitte i skyggen på terrassen å kjenne akkurat passe varme på en helt passe påkledd kropp. Ingen dirkete soling for meg, takk.
♦️
Jeg elsker september. Sommerblomstene er fortsatt i live og kommer til å vare lenge hvis ikke den første frostnatta tidligst kommer i slutten av september. Håper helst oktober.
Blomsterbutikken er allerede fylt opp med frostherdige lyngplanter, men ingen får meg til å skifte ut sommerplantene mine før de har tatt kvelden på grunn av en frostnatt. De skal få skinne til siste slutt, og forlenge sommeren.
Bildet jeg viser ble tatt juni i år av blomsterkasser i hagen min.
Litt annen blomstring nå, men fortsatt frodig og fint.
For tidlig?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg