Når begynner påsken for deg?

 

Her er litt av påsken min i fjor. Litt av pynten. Gul blomst, noen lys og de håndmalte, gamle eggene som barna har laget. Da blir det påske. Nå må jeg ta fram påskepynten fra boden igjen.

For noen har påsken allerede begynt. Det var stor trafikk nordover på E6 i går ettermiddag. Noen var på vei til hyttene sine oppå fjellet og noen skulle kanskje besøke familien lenger nord.

Det var mye trafikk sørover også. Hva de skulle, vet jeg ikke…. Besøke familie, eller til Gardermoen for å ta ferden videre i lufta? Eller hjem fra jobb…..Sikkert mange grunner.

I dag har jeg ikke vært på E6, men sikkert trafikk der i dag også.

Påsken er lang for mange. Noen startet altså i går og drar ikke hjem før om 10 dager. Andre jobber og må vente. Mange variasjoner. Og greit er vel det, i hvert fall med hensyn til trafikkflyten på veiene.

Det blir jo DET lekre været i år. Det er allerede fint vær herover.

Jeg skal være hjemme og nyte været i nærmiljøets natur og på balkongen. Som pensjonist blir det uansett ikke den store forskjellen på hverdager og helligdager.

Egentlig begynner jo påsken neste uke, på onsdag kveld. For da begynner helligdagene.

Jeg venter med å si god påske på ordentlig, men kan si det til dere som allerede har starta 😉

 

10 kommentarer
    1. Føler liksom at påske er i gang..siden mannen har fri til over påske nå.. 🙂 Vi skal også bare være hjemme , finne på småturer og nyte finværet som er meldt 🙂 Koselig påskebilde.. God helg <3

    2. Jeg skal også bare være her i påska, helt greit og fint det. Det er jo ikke så stor forskjell på hverdager og helligdager når man er hjemme men jeg fyller påskemarsipan inn i hele påska og juledigg helt fra 1. desember og det beste, det kjennes som det er helt lov også 🙂 Stor god klæm Ps: har tjuvstarta med mden marsipanen 🙂

    3. Hei!
      Jeg har også slike gamle egg barna malte for mange år siden 🙂 Alltid koselig å ta de frem. Jeg pynter minimalt til påske 🙂

      Og for meg begynner påska onsdag kveld, slik som hos deg 🙂

    4. Ja her i huset starter også påsken først på torsdag…men før i tiden husker jeg at den var delt i to, og vi dro ofte på fjellet første halvdel..da var det billigst å leie…Nå er det bobiltur og vi kjører nok litt tidligere i år..da Bjørn har langfri…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg