Og hvor er dette tror du?


Ja, hvor kan det være?

Jeg spør av den grunn, at hvis JEG bare hadde sett  dette bildet uten omgivelsene rundt, ville jeg ha gjettet på sydlige strøk. Og kunne kanskje fått deg til å tro det samme.

Men det er dessverre snø der som avslører meg.
Bildet er tatt på vår tidligere nevnte trikketur ned til Bjørvika i hovedstaden vår.
En skikkelig fargeklatt-magnet i den grå februardagen.

Og hva er det?
Hvis du ser på det andre bildet, står det SALT.
Blir ikke noe klokere av det? Ikke jeg heller.

Vi gikk inn der. Var en passasje gjennom hele anlegget. Og der var det mange kafeer, uteplasser med bålpanner og et sammensurium av mye rart.

Det var inntrykket. Skikkelig trivelig, unorsk og fargerikt.
Prøvde å finne ut av det på internett da jeg kom hjem.
Er såpass nysgjerrig.

SALT er en kulturell arena på Langkaia, vis s vis Operahuset, på vestsida av Bjørvika. Der er det 6 badstuer, seks scener og flere utendørs- og innendørs spisesteder/barer.
SALT har utviklet seg til en eviglang festival på kaia i Oslo, en kulturlandsby. Det skal være et visningsrom for byens kreative miljøer med et program som inkluderer konserter, teater, film, festivaler, klubber, foredrag, utstillinger, debatter og familiebegivenheter.

Ikke småtteri !
Imponerende. Artig å lese om det. Burde vel besøke det på ordentlig en gang også. Ikke bare gå fort gjennom, slik som Barney og jeg gjorde på fredag.

8 kommentarer

Siste innlegg