Og hvor skal vi nå?

Mellompuddel Barney border collie Blu på biltur
Biltur er også greit, synes Barney. Han er ofte med i bilen. I min egen bil har jeg et sikkert og stort bur til ham i baksetet. Når vi sitter på i andres biler, har jeg en sikkerhetssele for hund, som også er godkjent sånn trafikkmessig. På bildene her er vi i Nabo A sin bil, nesten klare for tur. Mangler bare å skifte over til Barneys godkjente bilsele før vi drar av gårde.

Og hvor går turen nå, mon tro?
Jo, vi skal altså først ut på en liten biltur på den siste dagen vår i Mariestad. Og den går rett og slett ned til jernbanestasjonen i byen. Barney og jeg skal kjøre tog, og det er første gang for puddelen. Han har både kjørt buss og trikk tidligere, men nå også tog altså. Det blir en litt annerledes togtur for meg også, for jeg har bare kjørt tog mellom Hamar og Oslo i nyere tid, og mellom Løten og Hamar i barndommen. Så på tide med en lengre togtur. Tar det som en del av ferieopplevelsen. Har aldri vært på interrail heller jeg, så kan jo kanskje gjelde som det også, i og med at det vart to togturer etter hvert på samme dagen, og det varte helt til kvelds…..
Under her ser du Barney og Blu ved jernbanestasjonen i Mariestad. Og snart kommer toget som skal føre oss videre, og hjemover……


Er du mett snart kanskje?

6 kommentarer
    1. Er det enkelt å ta med seg hund på tog nå – eller må du reservere en bestemt plass? Husker «i gamle dager» da vi hadde labrador og jeg tok en del tog mellom Porsgrunn og Kristiansand, at jeg måtte sitte i røykekupe hvis jeg hadde stor hund. Nå er det jo ikke akkurat røykekupeer lengre, heldigvis;)

      1. Gikk veldig bra. Måtte bare gå inn i vogn hvor det var lov med dyr. Og jeg slapp å betale for Barney, for han har «skulderhøyde under 40 cm». Det er VY sitt krav. Hunder høyere enn det, betaler 50% av voksenbillett. Vi kunne ha tatt buss til Oslo også, men ikke lov med hunder ombord på VY sine busser, fant jeg ut.

    2. Finnes faktisk også slik sikkerhetssele til katt for å bruke i bil. Når vi reiser med kattene våre i bilen har jeg alltid katten i transportbur for deres sikkerhet. Vil aldri ha dem løs bilen.

      Det er enkelt å ta med seg katten ombord i toget. Finnes egen dyrekupè vi med dyr har rett på å bruke. Det er for oss. Da kan ikke de som er allergiske komme å si at at vi ikke har lov til å ha med dyr. Man må bestille plass i dyrekupeen på toget da.

      Når jeg reiser med katt på tog bruker jeg å ta katten ut på fange slik at de får litt matmorkos.

      Ønsker deg en superfin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Takk for fin kommentar🙋🏼‍♀️ Ja, og veldig viktig å sikre dyra godt i bil også, ikke bare oss sjøl. Barney har jo eget bur i min bil, men altså spesialsele for bil når vi sitter på med andre🤗 Riktig god søndag😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg