Og så kom den…..

Det skjer hvert år. Like fascinerende og skremmende hver gang. Sjøl om jeg har opplevd det …fælt å si det….bortimot 70 ganger!

Den første 

Puddel i den første snøen
Puddel i den første snøen

Snøen kom til Hedmarken i år også. Eller rettere sagt, denne sesongen. Det har nå vært snø tidligere i år. Men det var snøen som falt i fjor….og som lå til våren 😉

Men nå er den ny. I skrivende stund er det omtrent 3 cm snølag ser jeg. Ute på terrassen.
Ellers har vi, det vil si Barney og jeg, vært ute på morgenturen. Koselig og rent på bakken. Broddene tatt fram fra skapet. Og i tillegg votter, skjerf og lue på a mor.

Puddelen har så god og tykk krøllepels, at han klarer seg med den. Når det ikke er kaldere enn nå.

Det snør fortsatt. Artig å sjå hvor mye det blir innen kvelden.

Tilbake til i går

Bildet er fra i går. Det er femte gangen at puddelen opplever den første snøen. Like moro hver gang der også. Artig å sjå reaksjonen hans når jeg slipper ham ut på terrassen. Spretter rundt som en våryr kalv.

Slik ble det i går også. Løpte, spratt og dansa. Og roet seg ned med å smake på herligheta. Spennende mye bedre enn vannet i skåla inne 😉

Og så blir det helt normalt plutselig, både for ham og meg.

Verre med bilene

Jeg bruker ordet skremmende i innledningen. For en del biler og busser er det skremmende. Som vanlig har noen “ikke rukket” å skifte hjul, og da blir det som det blir.

Men ikke alltid at riktige dekk hjelper. Det er for glatt. Da kommer de årlige bildene og videosnuttene av busser og biler som sklir sidelengs nedover veien eller rett og slett ligger i grøfta.

Slår aldri feil. Men når den første dagen er over, og vi blir mer vant til dette fenomenet igjen, roer det seg, og vi mestrer tilstanden bedre.

Jeg skal ikke kjøre bil i dag. Kunne godt ha gjort det, for har både gode dekk og grei bil. Men det går tog samme vei jeg skal, så da velger jeg det i dag…..

Hvor mye snø har du på hjemstedet ditt?

Oppi nord vet jeg at dere har masse! Men Vestlandet og Sørlandet kanskje mindre eller ingenting….

30.oktober i fjor skrev jeg et innlegg om den første snøen:

Sesongens første snømotiv

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Se der ja 😀 Den daler ned hvor hen som helst, og ikke alle steder like forberedt 😀 Vi har ikke så veldig mye akkurat her jeg bor, det er faktisk mer ut mot kysten. Men kaldt og flott er det. over 14 minus. Ha en vakker lørdag 🙂

    2. Her ligger det et lite lag snø nå etter snøfallet i går 🙂 Vinterdekka har vært på en liten stund nå..så alt er klart for vinter 🙂 Fint at Barney trives med snøen da.. God helg videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg