Og turen gikk videre


Vi var på en slags øyhopping i Oslofjorden. Ikke voldsom hopping vil jeg si. Besøkte bare 2 øyer denne gangen, og vi hoppet ikke fra øy til øy. Kunne nok lett ha svømt mellom øyene hvis vi var litt spreke, for ikke lange turen med båt mellom dem. Vi valgte altså båt denne fredagen i september.
Hadde allerede vært på Gressholmen, som du kan lese om nederst på sida her.
Nå hadde vi tatt båten videre via Nakkholmen, Bleikøya og Lindøya….hvor vi ikke gikk i land, og så til Hovedøya. Der labba Barney, Iva, Nabo G og jeg i land for nye eventyr.
Litt slitne etter dagens tidligere opplevelser og ikke minst den uvanlige sommervarmen i september, hadde vi ikke stor utforskertrang da vi vandret sakte oppover fra båten. Vi opplevde øya mer i fjor på samme tida, så hadde ikke voldsomt behov nå. Satte kursen rett mot Klosterkroa, hvor vi visste at det var flere fristelser som venta. Vi måtte da ha dessert når vi først var på en slik fantastisk utflukt.
Hvorfor ikke vafler og kaffe, tenkte jeg, og slik vart det, som du ser.

Vi ble der i 2 timer også, akkurat som på Gressholmen, og hadde det toppers i skyggen ute ved kroa.
Køa for å komme om bord i båten inn til Aker brygge igjen, så fæl ut, men neida, gikk så greit atte. Det er plass til veldig mange på denne båten. Vi fikk til og med sitteplass og god utsikt.
Da var vel turen vår så og si over kanskje?
Det var jo det vi sjøl tenkte også på det tidspunktet, men impulsive som vi har blitt med alderen, vanket det flere opplevelser før jeg låste inn Barney og meg i vårt hjem oppi lia.

Følg med. Kommer mer i morgen…..


Første øya på turen
Og så var fet turen jeg snakket om
Det hender så mangt på Hovedøen

4 kommentarer
    1. Så koselig å være på slik tur og det fine været! Stas.
      Jeg skal prøve meg på det en dag jeg også..Men blir vel ikke før til våren tenker jeg.
      Har vært på flere av øyene med privatbåt – men ikke sånn som dette!

    2. Det er fint å kunne ta båt til disse øyene, være der litt og ta båten til neste eller tilbake til start. Skal nok prøve det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg