Om å drukne i innlegg på forsida av Blogg.no……….

Unnskyld meg. Nå er jeg kanskje stygg, men jeg må bare….

Det er koselig at innleggene vi skriver kommer opp på forsida til Blogg.no. Og de kommer som regel opp med en gang de er publisert. Andre ganger kommer de ikke i det hele tatt. Uvisst hvorfor….

Katt i høstskog…for noen år tilbake….

Kanskje du vet? Det kan være at veldig mange publiserer samtidig?

Tror ikke at det er det heller, for de siste dagene har jeg sett at EN person har tapetsert forsida med innlegga sine. Jeg skjønner ikke at hun klarer å produsere så mye og så fort!

Du har kanskje sett det også?
Det er ingen innlegg fra vedkommende i dag, så får ikke sjekket det nå, men….

Her om dagen var det hele 15 innlegg fra denne bloggeren bare på FØRSTE sida av Blogg.no.
Tror det var tirsdag….

Hvor mange som fulgte videre hvis jeg hadde trykket på “Mer innhold”, gadd jeg ikke å sjekke.

Men FEMTEN innlegg etter hverandre! Her snakker vi jo kronologisk. Siste publiserte innlegg kommer jo øverst.

Dermed skyves alle andres innlegg nedover og nedover….Helt vilt!
Vi andre druknet i innleggene fra denne bloggeren. Havnet plutselig på tredje og fjerde side rett etter publisering!

Unnskyld meg igjen. Nå er jeg kanskje litt vel frampå. Men kunne ikke dy meg….

La du merke til det?

Jeg har andre kanaler å nå ut til leserne mine på, så spiller ingen rolle, men “bittelitt” irriterende at hun er så “dyktig” til å masseprodusere innlegg 😉

Puh….da fikk jeg ut den frustrasjonen!

Men som sagt ser du det ikke akkurat nå, for jeg ble for treg til å publisere dette innlegget 😉

28 kommentarer
    1. Håper noen svarer deg, for jeg har faktisk AKKURAT det problemet i dag. La ut et innlegg ca klokka ti, men vises FORTSATT ikke noen steder. Utrolig irriterende! Har jo bare blogga i to dager, så jeg ANER jo ikke hva som er normalt

      1. Har opplevd det flere ganger. Hvis det er på grunn av stor pågang av innlegg på en gang, skulle en tro at EN person heller ikke kunne få 15 innlegg publisert på en gang! Tja….vanskelig å si. Kanskje vi må spørre blogg.no på hjelpsenteret. Kan hende du vet det, selv om du har blogget bare i 2 dager, men vi kan sende mail til dem under fanen “kontakt oss” øverst til høyre på forsida av Blogg.no. Lykke til med blogginga!

    2. Har bare opplevd at innlegg ikke kommer på forsiden om jeg har brukt ord som reklame eller annonse i teksten.. La merke til voldsomt med innlegg fra en her om dagen ja..blogga ikke den dagen og det var kanskje like greit..hehe.. Ha en fin dag videre <3

    3. Hei,hei 🙂
      Du husker kanskje meg ?
      Jeg blogget på blogg.no i ca ni år,men slettet bloggen min like før man blei flyttet over til den nye blogg.no.
      Jeg har sjelden tatt en mer riktig avgjørelse å slette,selv om det var veldig vemodig og litt “tomt” i en stund etterpå.
      Men,nok om det.Poenget mitt er at det skjedde at noen bloggere dominerte forsiden og blogglistene på den gamle blogg.no også og konsekvensen for bloggere (e) som “tok seg til rette” var rett og slett utestengelse fra forsiden samt diverse krav og betingelser måtte innfris før man fikk ta i bruk forsiden(bloggshouts) igjen.
      Kanskje det ikke var så dumt at man tidligere måtte betale for å vises på forsiden,det var iallefall mer rettferdig og det var heller ikke mulig for noen å ta i bruk “trynetillegg”.
      Som de fleste som har blogget noen år vet,så har jeg hatt og fortsatt har et,skal vi si det mildt,et noe ambivalent “forhold” til deler av ledelsen på blogg.no.
      Jeg følger fortsatt med på blogg.no,for flere av mine gode bloggvenner blogger her fortsatt,men jeg vil aldri lage meg en ny blogg selv på blogg.no.
      Ha en flott lørdag og god helg 🙂
      Hilsen synskepeggy

      1. Nå er vel egentlig førstesida på blogg.no litt annerledes enn da det var på den gamle plattformen. Da kunne vi betale og “blogshoute”, for å få innlegget inn på førstesida. Sånn er det heldigvis ikke lenger. Det er bare de 3 øverste plassene som viser seg å være tilegnet de “største”, ser det ut som. Under der ser det ut til å være kronologisk…..Men så er det dette med at noen innlegg ikke kommer dit i det hele tatt noen ganger. Det er litt merkelig. Takk for en fin kommentar, og riktig god lørdagskveld 🙂

    4. Jeg følger ikke med lengre på blogg.no. Hoppet av da jeg ble kastet ut. Men….jeg savner virkelig den gamle blogglisten hvor de fleste befant seg uavhengig av hvilken plattform de bodde på. Kommer det ikke snart en erstatning for det?

      1. Vet faktisk ikke svaret på det du spør om, men det høres jo fint ut at alle kunne samles på en eller annen side. Bloglovin er jo sånn. Eller var sånn. Men etter at Blogg.no gikk over til WordPress-plattformen, er det komplisert å bruke den….Takk for kommentar 🙂

    5. Når man ikke kommer på forsiden skyldes det som Annebe sier ordet reklame, sponse osv. Det er det bare toppen som “får lov til”. Det med den bloggeren. Tror neppe det er en som sitter og lager. Det blir sånn når noen flytter over fra en annen plattform. “Gamle” innlegg de har som “flytter inn” på blogg.no.. Irriterende, absolutt 😀

      1. Takk for oppklarende svar 🙂 Jeg har vært der inne med “reklame”. Men det er sant som du sier, at det kanskje er noen av DE få gangene jeg ikke kom på første sida. Hm. Å merke med reklame er sikkert lov. Men må ikke skrive ordet i teksten…..OK. Hun hadde flyttet over fra en annen plattform, ja. Tar de fortsatt overføringer? Trodde de var ferdig med det 😉

    6. Du kan si fra til blogg.no. Men egentlig er det litt blogg.no som har lagt opp til det, fordi jeg tipper bloggeren overfører innlegg fra gammel blogg eller evt miniblogg. Men kan være hun har overført alt nå.

    7. Det stemmer ikke at det bare er innlegg med ord som reklame og annonse som ikke kommer på fremsiden. Men jeg har hatt noen emner som har gått igjen som ikke har kommet på fremsida, men mulig det er tilfeldig.

      1. Ja, der er jeg faktisk enig med deg. For jeg har også hatt innlegg med reklame som har kommet på forsida. Enten at det er merket reklame, eller bare nevnt ordet i teksten. Skal jammen sjekke nærmere neste gang når innlegget ikke dukker opp….Om det er et mønster. Etterforskning! 😉

    8. Det var rett og slett voldsomt av denne personen. kom fra miniblogg. Men om hun blogget så mange innlegg eller om det skyldes overføringen vet jeg ikke. Aldri opplevd dette før! Var ikke greit synes jeg..Sponsing, annonse eller reklame kan man ikke skrive. Da må man merke innlegget for å få det over.

    9. Hei! Først; synes du har en kjempefin blogg -så ikke gi deg! Du må nok bare jobbe mer med å nå din gruppe lesere, de som er rundt din alder ish og deler dine interesser osv. (Uten at jeg har noe fasitsvar altså!) Og ang det du skriver i dette innlegget; jeg la merke til det samme.. Jeg er en helt fersk blogger som startet for en uke siden, så mye jeg ikke skjønner enda. Men jeg sendte mail til blogg.no om hvordan det “velges” hvem som kommer på forsiden av blogg.no -da dette er viktig for å få lesere inn på bloggen. De svarte følgende:
      Hei

      Så bra du er i gang!
      Alle innlegg kommer på forsiden. Det eneste unntaket er dersom man kommer i skade for å bruke ordet «reklame» eller «annonse» uten at innlegget er merket som dette. Da er det en automatisk funksjon som «kaster» innlegget ut fra forsiden.

      Ellers kommer alt på forsiden. Men det er jo mange som poster, så jeg skjønner følelsen av å forsvinne i mengden. Og som du sier, om mange legger ut innlegg samtidig kan det man har skrevet fort komme nedover på siden. Det er en automatisk funksjon, som bare «popper» ut innleggene etter hvert som de skrives. De aller øverste er forbeholdt de med flest lesere, men alle andre kommer ut i kronologisk rekkefølge. Det er ingen av oss som leser og legger ut dette manuelt.

      Når du har skrevet et innlegg kan du bare oppdatere nettleseren, så skal det komme rett ut. (Noen ganger kan siden være litt forsinka, da kan du sjekke via andre nettlesere). Det å få en blogg på topplista skjer gjerne ved at man poster relativt ofte, og innlegg som er interessante for flere (for eksempel med en fengende tittel eller et interessant bilde), slik at man får mange som går inn. Mange lesere scroller på forsiden eller plukker på topplista når de bestemmer seg for hvor de vil lese.

      *********************
      Men jeg har flere ganger sett at mitt innlegg absolutt ikke har kommet frem -mens andre har ligget der i toppsjiktet i flere timer, kanskje bare flyttet seg litt ned. Ca halvparten av innleggene blir synlig der noen få minutter, de andre ikke. Feks det innlegget jeg skrev i dag, kom aldri frem -selv om jeg trykket på siden/oppdaterte hvert 2 minutt i en halvtime -bare for å se på det stemmer.
      Jeg har heller ikke (definitivt ikke) hverken tro eller ønske om å komme på yoppen, men har et hårete mål om å komme meg blant topp 50. Men tviler sterkt på at det noensinne skjer.
      Lykke til videre, jeg kommer ihvertfall tilbake til deg igjen -og besøk gjerne min blogg også:
      https://sjarmogkaos.blogg.no

    10. Enig!! Det der er så vannvittig irriterende! Har faktisk et innlegg liggende i arkivet hvor jeg noe krast gjør oppmerksom på at det også er andre som gjerne vil promotere innleggene sine..
      Postet det imidlertid ikke, da jeg er i overkant skarp i replikken, men med en viss moderasjon vil jeg nok legge det ut dersom oppførslen fortsetter..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg