Om å gjemme sola


Solskinn på morgenen i går, og forøvrig hele dagen. Det fortsetter i dag. Herlig. Blitt litt mer høstaktig, for temperaturen er lavere enn den var tidligere i uka. Men dette er da bare normalt og greit, spør du meg.
Lav sol gir vakkert lys for fotografering. Ved soloppgang og solnedgang er det optimalt har jeg skjønt. Soloppgang er for tidlig for meg nå for tida. Men det er nok ikke så veldig lenge før det blir overkommelig. Av den enkle grunn at sola står opp senere og senere utover høsten. Og nærmere jul må vi nok gå morrasturen  i god tid før soloppgang, i skumringen eller mørket.
Jeg tok to motlysbilder i skogen «vår» på morgenturen i går.
Jeg er veldig glad for at jeg MÅ ut på disse småturene uansett vær, men sjølsagt ekstra koselig i skogen slik jeg viser den her. Stille er det der også.
Og det med å gjemme sola?
Må det vettu, for at den ikke skal ta fullstendig makta over bildet.
Så her har jeg gjemt den først bak et blad og så bak en trestamme..

12 kommentarer
    1. Det er sånn det blir fine bilder, når man leker seg litt med lyset. Jeg skal på tur i morgen, med venninne og søsteren min. Men jeg tror jeg må ta meg en liten tur i dag også. Alene 🙂 For å få en snus på sola 🙂

      1. Tusen takk, Helge. Kommer vel snart rim her også. Var bare pluss 4 i natt. Men slik skal det være på denn tida🤗 Men håper sjølsagt at sommerblomstene klarer seg litt lenger utover. God helg😀

    2. Flotte bilder du har tatt. Gøy å ta bilder. Jeg tok noen av nordlyset i går kveld. Men mobilen begynner å dra på åra.Jeg får jo ikke oppdatert den lenger. Får ta å titte etter en ny. Koster jo skjorta. Telefon må man ha. Fin lørdag til deg og vovsen.

    3. Flott bilder 🥰 Merker at det er en annen årstid nå, både for at temperaturen er annerledes men også for at sola står opp på et annet sted. Nå treffer den ikke lenger soveromsvinduet mitt på morgenen. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg