Om å vente på noe godt…..


Da satt jeg der, da. Hadde tatt trikken ned til sentrum av hovedstaden. Var ute i god tid, for var litt usikker på trafikken akkurat på denne dagen. Det var nemlig uka for Norway Cup oppe på Ekebergsletta, og hardt trøkk på kollektivtrafikken. Kunne fort bli forsinkelser. Men det gikk veldig greit på det tidspunktet jeg skulle ned til byen.
Så da vandra jeg sakte bortover Øvre Slottsgate fra trikkeholdeplassen, kryssa Karl Johan og sugde inn atmosfæren fra livet i hovedgata.
Og der var det liv. Videre et lite stykke nordover i Øvre Slottsgate til målet var nådd.
I gågata der var finnes det mange benker. Benytta meg av en hel, ledig benk, men høflig plassert på ene sida, i tilfelle noen andre trengte å hvile beina i varmen. Skygge var det også. Et helt perfekt sted å vente.


Og fra superplassen på benken kunne jeg beskue gatelivet mens jeg venta i 15 minutter. Så tidlig var jeg nemlig ute før avtalen med Datter og Yngste barnebarn. Vi skulle spise sen lunsj, eller kanskje heller en tidlig middag, på restauranten Brasserie France. Benken «min» var rett utafor, som du ser.
Koselig å vente i en sånn setting. Og de kom, og vi gikk inn……
Hvordan det ble etterpå, forteller jeg om senere….

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg