Om koselig lunsjbesøk og hvordan jeg igjen fikk fart på meg

Det er litt fælt å innrømme det, men av og til er jeg så utrolig lite motivert for husarbeid. Det er rett og slett kjedelig. Mye morsommere å blogge 😉

Interiørbilde fra stua mi med puta i fokus

Skulle ha gjort ditt og skulle ha gjort datt, men blir det gjort? Nei.
Jeg har faktisk blogget om det før også.

For ikke å snakke meg sjøl alt for mye ned, må jeg si at jeg er rimelig flink når jeg først starter. Men det er dette med å komme i gang. “Gjør det i morra, jeg…”

I går fikk jeg en hyggelig melding fra sønnen. Han er i byen. Vært på noe festligheter med venner i helga.
“Er du hjemme og kan jeg komme en tur i morgen?”

Klart han kunne.
Vi bestemte lunsjtreff hos meg. Visste hva jeg skulle servere også. Så da var det greit.

Men, som jeg også har sagt før, det er “bare” slekt, så han kan ta det som det er her.
Jada, men så er det bare det at jeg ligger litt på etterskudd, da ma…

Skulle ha støvsuga, tørka støv og vaska badet i går. Ble selvsagt ikke noe av. For jeg fant på noe annet å gjøre 😉

Da måtte det bli i dag, da.

Etterpå fikk jeg så vondt i håndleddet at jeg nesten ikke klarer å skrive nå 🙁

Ikke akkurat overanstrengt på vasking, men kanskje vaskinga som var dråpen som gjorde at det rant over? Er nok helst all tastaturklimpringa som lå i bunnen. Blogginga.

Skulle ta seg ut at jeg ikke klarer å blogge på ei stund. Krise. Vaskinga får skylda….

Men nå er det i hvert fall koselig og rent her.

Ryddet opp i sofaputer, vasket matkoppene til Barney, stelt og vannet  plantene på terrassen og stelte meg sjøl. Jeg fikk til og med plantet en nye blomst utpå terrassen. Kjøpte 2 stykker på tilbud i går. Noen stemorsblomster som har blitt stygge. De kastet jeg nå.

Så du skjønner at det er nok å fara med, særlig når det er mye av dette jeg har tenkt å gjøre før i uka.

Så takk til sønnen som kommer nå snart. Da fikk jeg gjort ting.

Hvordan er du med sånt?

Styrer du litt ekstra når det kommer folk på besøk?

Nå høres det ut som om jeg har besøk veldig sjelden. Har nå ikke det, da.

Det jeg tenker nå er at jeg alltid må ha det såpass presentabelt her at hvem som helst bare kan dette innom når som helst.

Klarer jeg det, da? Det vil vise seg.

Nå blir det i hvert fall koselig lunsjtreff med sønnen.

Og det innlegget jeg refererte til lenger opp, kan du lese her: Da fikk jeg fart på meg.

 

 

 

20 kommentarer
    1. Blir nok styra litt sånn ekstra da ja 😀 Er jeg som har ansvaret for mye av husvasken og støvsuging. Har aldre hatt i mot husarbeid, masse flotte tanka som kan tenkes over mopp og støvsuger 😀

    2. Det blir gjerne en del ekstra styr hvis jeg vet på forhånd at det kommer besøk ja. Men for en gangs skyld er jeg inne i en periode nå som jeg faktisk får gjort litt hver dag, og det er jammen godt😊

    3. Så bra. Jeg tar alltid runden en gang i uka. Støvsuger og vasker gulv. Vasker badet og tørker støv. Rydder alltid hver dag. Så her er det alltid på stell. Jeg liker den jobben. Får energi av det rett og slett 🙂

    4. Når alt har gått helt over styr her, så er det å be noen hit beste måten å få gjort ting på ja 😉 Men er ikke ofte det skjer. De som stikker innom får bare være overbærende. De vet jo at jeg er syk. Men på det jevne så er det ryddig og rent her. Det er jo grenser for hvor mye jeg klarer å skitne og rote til når jeg er alene hjemme 🙂
      Den puta var fin synes jeg. Og så vet jeg at det føles godt når man har fått gjort ting. Synd du har vondt i håndleddet, men håper det går fort over 🙂
      Fine søndagskvelden til deg ♥

    5. Vettu, jeg er helt overbevis om at du er kjempedyktig til å holde huset ditt i hevd, så syns det var både bra og godt å lese at du slakka litt på tøylene.
      Jeg har ikke mye besøk, og er glad for det – for nei, dette feltet er jeg ikke dyktig på. Alle kan ikke være det :)))). Håper det ble et hyggelig besøk.

      1. Så bra. Tusen takk. Det deilige er at jeg ikke har sneven av dårlig samvittighet for at jeg ikke vasker og styrer støtt. Det er da så mye annet moro en kan gjøre ;-)Det var kjempekoselig besøk, og han ble til i kveld 🙂

    6. Selv støvsuger jeg hver dag siden vi har katter, men støvtørking gulvvask tar jeg en dag i uka. Kommer det besøk rydder jeg litt ekstra, for jeg ønsker jo at det skal se greit ut. Ikke moro hvis det flyter rundt i leiligheten.

      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    7. Blir nok gjort litt ekstra om det skal komme noen, men det kommer an på hvem det er. Skal vi ha overnatting av barnebarn er det jo ingen vits i å shine opp før etterpå. Blir jo som regel mer støv etc med unger i hus.
      Men ellers så støvsuger jeg stort sett en gang i uke, mopper gulvet med tørr mopp (våt hvis det trengs) og bad og toalett vaskes.
      Må bare innrømme at jeg har blitt mye mer avslappa når det gjelder rengjøring. Tar det sånn at det ser og føles greit ut. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg