Da fikk jeg fart på meg!

Arbeidslysten går i bølger. Hva skal til for at jeg tar tak og gjør det som ikke er gjort på en stund?
Det er så lett å si: “Gjør det i morra, jeg”.

 

Ja, hva er det som får fart på meg, mon tro?

Erfaringsmessig har det vært sånn opp gjennom at det å få gjester gjør at giret settes litt høyere.
Hvorfor det? Kan de ikke ta det som det er her?

Helt sikkert, men så er det sånn at jeg vil vise min kapasitet til å holde orden rundt meg. Klarer ikke helt å fri meg fra den barnelærdommen: “Hva vil de si?”

Har tross alt levd en stund. Mora mi var veldig nøye på sånn. Jeg er det egentlig ikke, men det henger nok litt igjen, om jeg vil eller ei.

Men en ting er sikkert. Jeg har aldri fått plass i båsen med merkelappen “støv på hjernen”….. heldigvis.

 

Hvem er det som kommer?

Det er vel ikke kongen? Skulle tro det, med de planene jeg har for de nærmeste dagene fram mot lørdagen.

Og det rare er, at det står ikke på lister! Jeg vet hva jeg “må” gjøre.
Apropos! Du kan lese innlegget relatert til nettopp det HER.

Jeg får faktisk besøk fra hovedstaden. Det stemmer. Men det er ikke kongen. Det er datter, svigersønn og to barnebarn.

Det blir kjempekoselig! Og de skal overnatte her 🙂

Vi sees jo av og til, men det blir mer til at jeg besøker dem. Lettere å forflytte meg, enn dem og deres lass 😉

 

Og hvorfor styre så voldsomt når det “bare” er slekta?

Det kan du si! Men så er det alt det jeg skulle ha gjort før som jeg har utsatt, da vet du…Og nå har jeg en gylden mulighet til å få gjort det!

Jeg trenger litt press på meg når det gjelder visse ting. På andre områder kan jeg være riktig så flink og i farta. Er nemlig ikke helt håpløs.

 

Da kan jeg godt nevne noe av det som skal gjøres før lørdag

  1. Spyle balkongen, vaske og rydde der. Stelle blomstene.
    Gjort i dag!
  2. Pusse vinduer
    Lenge siden sist. Godt å få gjort
  3. Tørke støv, støvsuge, vaske gulv og bad osv.
    Akkurat det gjør jeg av og til, da, men kanskje litt mer ordentlig nå?
  4. Handle inn mat og drikke
    Vil nå ha litt ekstra i huset når de kommer.
  5. Forberede meny
    Allerede bestemt i fellesskap at vi skal ha skalldyraften på lørdag. Vi har en fantastisk fiskebutikk i byen med stort utvalg! Gleder meg. Jeg elsker skalldyr!
  6. Ordne i stand senger
    Det er nå fort gjort, men skal gjøres.
  7. Bade Barney
    Det er ikke strengt tatt nødvendig akkurat nå, men har tenkt å gjøre det ei ukes tid, så når jeg først er i siget 😉
    Fint at pelsen er myk og lukter godt når barna skal kose med ham….:-)

Tida og veien….

Ja, da er det bare å sette i gang.
I tillegg har jeg de vanlige tingene som gjøres hver dag så klart. Det går så fint, for denne uka er det ikke jobbing på apotek.

Dette blir stas og moro.Gleder meg!
Og i morgen skal jeg til frisøren også, forresten….
Og jeg skal kjøpe jordbær på en gård i Stange en av dagene….
Og jeg skal både ditt og datt….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Det er gjerne da jeg venter besøk det blir gjort litt her også. I hvert fall før fikk jeg opp dampen da. Helst i siste lita , da gikk det unna. Nå er det litt mer sirup i farta. Men jeg prøver å få tatt det som er viktigst på lista. Resten blir som det blir.
      Kos deg masse med besøk i helga😊

    2. Du verden,, ja du,, kjenner til det der gitt 😀 Men sånn er det bare,, egenlig burde man vaske og styre etter at de var dratt igjen,, men egentlig så må man jo det også 😀 Lykke til 🙂

      1. Så bra at du kjenner deg igjen 😉 Takk skal du ha! Gleder meg. Akkurat nå er jeg på bloggen ;-)…lett å sitte her….får vel komme i gang igjen med oppgavene 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg