Om ny seng, takstkvinne og full fres….

Artig at det skjer ting, men så klart ikke like artig alt som skjer. Men et fantastisk sommervær var det i hvert fall i går. Det hjelper mye. Ikke at det skjedde så mye galt. Det var mer opprydding i kjølvannet av tidligere hendelser, samt litt annet.
Vi driver fortsatt med den oversvømmelsen. Vannet er borte, men sporene etter det sliter vi med nå og i lang tid framover.
Sjøl om forsikringsselskaper og takstmenn og hva de nå representer alle som har vært innom oss i denne forbindelse gjør mye av jobben for oss, blir det mye administrasjon, møter og tankevirksomhet i tillegg.
Gårsdagen besto av befaring i kjelleren igjen etterfulgt av møte hvor ekspertene informerte oss. Som igjen ble etterfulgt av nytt møte noen timer senere hvor vi utarbeidet infoskriv til alle bodeierne.
Delte ut info samt informerte på boligkompleksets intranett.
♦️
Så vart det enda mer hektisk. Min bestilte seng skulle leveres og monteres etter klokka 16 hadde jeg fått beskjed om. I tillegg hadde jeg fått vite at mitt forsikringsselskap skulle sende en takstmann klokka 18. Da skulle vi gå gjennom alt jeg har i kjellerboden. Se hvor mye som kunne beholdes og hva som må kastes. Greit nok. Veldig positivt at det skjedde såpass fort, både det med senga og boden.
♦️
Jeg håpet bare at det ikke skulle skje samtidig. Men typisk nok vart det slik. Litt over halv seks ringte sjåføren angående senga. «Er der om 15 minutter». De kom først. Viste dem soverommet og de begynte å bære inn. Så kom takstmannen, eller rettere sagt kvinnen. Tja. Multitasking. Beskjed til «sengekarene» om at jeg straks var tilbake. Måtte bare vise takstkvinnen veien til boden så hun fikk starta jobbinga der. Opp igjen til sengegutta og venta i 10 minutter til de var ferdig med montering. «Hadet og takk» til dem og låse døra. Ferdig med den saken. Ned i kjelleren til takstdama igjen og være med henne for å sjå på all den våte elendigheta i boden min.
♦️
Og Barney oppi alt dette? Han hadde jeg rett og slett putta i bilen. For ikke kunne han være inne med sengekarene og ikke i kjellerboden. Bilen vart løsningen. Måtte bare plassere den i skyggen med vinduer på gløtt.
Da alt syret var over, gikk Barney og jeg en luftetur i nabolaget. Godt med frisk luft, og nydelig vær var det også, sjøl om klokka nærma seg ni på kvelden.
♦️
Vel inne igjen vart det litt enkel mat og jeg redde opp den nye senga. Gjett om det var godt å legge seg for natta og attpåtil i ny og god seng. Fantastisk. Og jeg kan røpe at jeg sov skikkelig godt. Og det kan jo være både for at senga er ny og god, og at jeg i tillegg var skikkelig sliten.

Gårsdagen mellom 8 og 2
Puddelen vart rimelig forvirra

6 kommentarer
    1. Phu, jeg ble jo anpusten av å lese dette jo.. hehhe. Nei da , jeg håper det ordner seg med forsikringen, at dere får god hjelp. Kjedelig når det skjer. Men heldigvis er det bare gjenstander det har gått utover selv om det kanskje hadde en stor verdi for dere. Uten at jeg vet det. Håper du klarte å lage deg en så god dag som mulig.

      1. Hei og takk🙋🏼‍♀️ Ja, hektiske dager, men er pensjonist, så har tida til det😅 Det er faktisk bare ting, ja. Ingen liv er gått tapt. Og det varierer veldig hvor mye verdier de forskjellige naboene har i bodene. Jeg hadde ikke veldig mye der. Og her alt vel ellers😀

    2. Er det ikke rart, at når noe skal skje, så skjer det på samme tid.,,.det slår sjelden feil ☺️
      Godt det ble orden på begge deler, og at du sov godt 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg