Om Renate, gode hjelpere og POPUPblokkering🤓

Jeg har egentlig vært møkka lei, akkurat som Natheless. Hun skrev dette på bloggen sin i dag:
Møkk lei Renate!!!
Jeg vurderte også her om dagen å skrive et innlegg om nettopp dette, men droppet det. Men nå altså stor takk til bloggeren Natheless som tok grep.
♦️
Jeg har ikke noe i mot Renate Reinsve. Hun er en fantastisk skuespiller. Men det som har fått fram vreden er en spesiell reklame som popper opp i tide og utide når jeg klikker meg inn på min og andres bloggsider. Og det samme har nok Natheless erfart.
Jeg er fullstenfig klar over at det skal være reklame i innleggene til oss som blogger på Blogg.no, for dette er en gratis bloggplattform. Vi betaler ingenting for å benytte oss av tilbudet. Derfor reklame.
♦️
Men nevnte popupreklame i form av en videosnutt, bærer sitt navn popup med rette. Den spretter fram midt i skjermbildet når jeg skal lese innlegget, se på bilder og ikke minste kommentere. Mildt sagt irriterende. Takke meg til reklame i form av stillbilder.
Men så skrev altså Natheless dette innlegget og spurte oss andre om hjelp. Jeg kunne ikke hjelpe. Jeg ventet bare på at noen andre skulle svare. Det skjedde heldigvis.
♦️
Bloggeren SOLLIV hadde skjønt det. Hurra!

Hun hadde denne kommentaren:
«Man må fjerne det på de nettstedene man er innom.
Det gjør man fra innstillinger! Funker hos meg!

Du må være inne på det nettstedet og blokkere pop up vinduet derfra.
Altså innstillinger, nettsteder, rull på meny på venstre side!
Finn pop up – blokker på høyre siden!»
♦️
Så da prøvde jeg dette, og det funka hos meg også. Jippi! Her er hva jeg svarte Natheless i kommentarfeltet hennes:
«Gjorde som Solliv skrev. Gikk inn på innstillinger. Denne gang på iPaden. Scrollet nedover til jeg fant nettleseren jeg bruker, Safari. Åpnet. Trykket på «Blokker popupvinduer». Ferdig….og funka👏»
♦️
Har du opplevd denne popup-reklamen?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg