På bøljan blå……


Destination Gotland heter ferjeselskapet som vi brukte tur/retur Gotland i midten av mai. Jeg har skrevet maaaange innlegg om turen, og ligger skikkelig på etterskudd, for måtte jo først og fremst nyte og oppleve mens vi var der. Tok masse bilder og notater, og planla derfor å lage reisebrev i ettertid. I skrivende stund er det 12 dager siden vi tok denne ferja hjemover🙋🏼‍♀️
🇸🇪
På det øverste bildet står vi i ferjekø med bilen og jeg benytter anledningen til å ta en siste luftetur med Barney på kaia. Dette var opprinnelig et Snapchatbilde som jeg sendte til familien i Norge👆
Vi hadde hatt sol absolutt hele tida på Gotland. 7 dager var vi der. Timene rett før vi skulle ombord i ferja kom det tåke. Du ser det på bildet. Men den forsvant etter hvert. Snakk om flaks med været👍


Flere Gotlandferjer lå til kai. De går til flere steder. Vår gikk til Nynäshamn litt sør for Stockholm👆


Overfarten tar tre og en halv time, og vi hadde betalt for å sitte i egen hundesalong. Hvis ikke måtte hundene vært i bilen på sjøreisa. Tror at både Blu og Barney, og vi, var glade for å kunne være sammen disse timene. Fint å ta turen utpå dekket for frisk havluft også.


På bildet under ser du hvordan det var i hundesalongen. Der var det bare mennesker med hunder. Barney og Blu fant seg godt til rette. Mens de spiste pellets og tyggebein, kjøpte vi oss hamburger i restauranten. Forskjell på «folk»😅


«Alle var enige om at det hadde vært en fin tur», som jeg ofte skrev i stilene mine på barneskolen, og det var veldig sant denne gangen i hvert fall. Men turen var ikke helt over da vi kom til Nynäshamn, for vi skulle kjøre vestover i 4 timer og ta en «mellomlanding» i Mariestad. Grunnen var at ferja kom til Nynäshamn først klokka ni på kvelden, og det ville bli litt vel langt, og sent, å kjøre alle 8 timene hjem til Oslo i ett strekk.
Den siste titt på herlighetene

4 kommentarer
    1. Fint at hundene kunne være sammen med dere 🙂 Jeg hadde blitt stresset om jeg visste hunden skulle sitte i bilen på dekk gjennom flere timer 🙂
      Dette er noe jeg kunne tenkt meg en gang, når jeg er i Oslo, og tatt fergen over mot Gotland – 🙂

      1. Ja, viktig at hundene var med i salongen. Ang reise til Gotland. Vi måtte bile tvers gjennom Sverige for å ta ferje fra østkysten🤗 Kan fly dit også, men går ikke ferje fra Oslo🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg