Planer for vinterferieuka

Ikke at jeg har vinterferieuke, for ferie har jeg hele året. Er jo pensjonist. Men hvis man skulle finne på å ta seg en tur utafor hjemmet over mer enn ett døgn, vil jeg kalle det ferietur, eller i hvert fall miniferie. Det har jeg lært av Frodith.
Nå har ikke jeg planlagt noen slike utflukter i det som er skolens vinterferie.
Men det skal skje mye likevel. Ting som er planlagt. I tillegg vil det jo alltid komme uventede hendelser. Og spennende er jo det.
♦️
Mandag, altså i dag, eller rettere sagt i kveld, skal jeg delta på den månedlige kvelden med diskutering av en bok vi har lest siden sist. En bokring, kalles det vel. Artig. Nesten viktigere enn sjølve boka er sosialt samvær med mat og  drikke hjemme hos en av oss. Blir nok min tur etter hvert også. Men ikke i kveld.
♦️
Tirsdag er det et styremøte i borettslaget på formiddagen og den månedlige quizen i lokalmiljøet.
Onsdag er det igjen møte i borettslaget.
Torsdag er det foreløpig ingen avtaler i kalenderen.
Fredag derimot er det tid for den månedlige champanjelunsjen i samme lokale som quizen holdes.
♦️
Gode naboer deltar på disse aktivitetene sammen med meg.
Så får vi sjå etter hvert hva uka ellers blir fylt med.
Det som er helt klart, er at det blir tre turer med Barney hver dag.
Og en annen ting som er sikkert. Det blir IKKE tur til Mjøsa ved Hamar slik dette gamle bildet viser. Det kan forøvrig nevnes at i år er det is på hele Mjøsa. Det er ikke hvert år at DET skjer.
I 2019 skrev jeg et innlegg om isen på Mjøsa
Legger den seg i år?
PS.
Vet du hva?
Etter at jeg skrev første delen av dette innlegget, dukka det jammen opp en aktivitet på torsdagen også. Datter og Sønn lurte på om vi skulle ta en tur på restaurant på torsdagen. Kan det jeg, vettu. For da er jeg ledig.
Du får nok garantert referat fra en god del av denne ukas hendelser etter hvert, tenker jeg…..

 

10 kommentarer

Siste innlegg