Puddelstell og motvilje🐩😆

Puddelen må klippes titt og ofte som en del av stellet.

Halvveis i klippinga.

Han var ganske langhåra, så måtte klippes, sjøl om han er ganske søt og «bamsete» med mye krøller🐩

Det blir litt etter innfallsmetoden, det puddelstellet.
Klippinga tar jeg litt etter litt.
En dag kan jeg ta klippemaskina og fjerne pels fra kroppen.
Neste dag kan jeg ta bena.

Greit å ta litt pause, så han ikke blir utslitt.
Det er ikke det morsomste han gjør, for å si det mildt.
Han prøver å vri seg unna, men aksepterer likevel at jeg gjør jobben.

Puddelstellet i dag ble kroppsklipping

I morgen tar jeg beina. Det liker han minst. Da bruker jeg maskin og saks.
En dag senere kan det bli potene, halen og ørene.

Ansiktet klipper jeg litt oftere, for han skal ikke ha mye pels der. Bør være snauklipt. For han er da en ordentlig puddel, må vite🐩😉

To pudler? 🐩🐩Nei, bare digert speil på badet😉

Ikke helt ferdig, men allerede masse krøller på gulvet.

Puddelstellet var slik i 2018: «Salong ubehag eller salong skamklipp»

 

Jeg tryllet fram en puddel til🐩🙄

Her er han avbildet ved siden av ulla si en tidligere gang det var klippeseanse😅🐩 (litt uskarpt bilde, ser jeg nå)

 

6 kommentarer

Siste innlegg