Så skjedde det igjen….og jeg var ikke der😝

Lys, men ikke DET lyset😅

Nå må jeg rett og slett skrive av meg en frustrasjon.
Jeg hadde muligheten, men benytta meg ikke av den. Igjen. Irriterende dagen derpå. Å se og lese om det på sosiale medier i ettertid gjør det ikke bedre. Det er ikke slik jeg vil oppleve det. Neste gang jeg får varsel MÅ jeg bare ta meg sammen og gjøre en liten eller stor innsats for å få det til. For å oppleve det SJØL. Ikke bare via andre.

Det er egentlig en bagatell sett i forhold til alt det fæle som skjer i verden, men jeg er vel dessverre av og til, og kanskje mest alltid, «meg sjøl nærmest». Og det jeg opplever der og da er jo viktig i livet mitt.
♦️
Jeg har alltid hatt et stort ønske om å få oppleve nordlyset IRL.
I hvert fall de siste 40 åra. Har til og med en gang gjort en skikkelig innsats for å få det til. Var i Tromsø i januar et år på en ballettforestilling og tenkte å jakte nordlys samtidig. Overskyet og null nordlys de 2 kveldene vi var der.
De siste åra har det blitt større muligheter her sørpå også, og det er jo supert.
♦️
Har lasta ned en app med nordlysvarsel, men likevel har jeg «klart å unngå» dette himmellyset. Jo lenger sør, dessto mindre sjanse så klart, og her i Oslo er det i tillegg mye bylys som «blekner» nordlyset.
Men likevel fikk jeg med meg «irriterende» bilder på sosiale medier og nettaviser i dag tidlig om at det var observert her i byen også.

Men sjølsagt hadde de jeg kjenner på Hedmarken utpå landsbygda lagt ut noen helt fantastiske bilder.
♦️
Men altså, hvis jeg hadde hatt ork til å vandre ut i går kveld/natt, og kanskje tatt bilen et lite stykke for å se nordhimmelen bedre, kunne jeg vel endelig ha fått ro i sjela for dette «nordlyshysteriet» mitt.
Og antageligvis hadde jeg sett det gjennom nordvestvinduet mitt også hvis jeg for det første ikke hadde vært så hekta på TV, og for det andre ikke hadde lagt meg klokka halv tolv.
Vet du forresten når nordlyset var på sitt beste i går? 

Så neste gang det kommer varsel……😝

10 kommentarer
    1. Jeg fikk sett MASSE nordlys de 3 årene jeg gikk på skole i Alta. Så jeg stresser ikke så mye med å se det nå 🙂 Det var stas å BO i det en stund 🙂 Unner deg opplevelsen 🙂

    2. Tok bilder av nordlyset i går kveld, ca 23.30. Men så bor jeg utenfor Tromsø. Du får følge med for kanskje kommer det på din kant.

    3. Jeg tok jo nordlysbilder på torsdag – første gangen jeg har sett det så flott! Mine bilder blei tatt mellom klokka 21 og 22….! Var i går kveld og natt også, men da sov jeg…..! Får varsel på telefonen via min app, og fulgte litt ekstra med siden jeg er på fjellet og “nordligere” enn vanlig! Håper du får oppfylt ønsket ditt snart! Klem <3

    4. Ja svigerdatter som bor i ditt område, sendte snap – hadde sett nordlys! 😀 En kveld/natt får du virkelig oppleve det – det tror jeg på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg