Så smalt det, og jeg fikk lyst på ny regnfrakk…..

Reklame | Ellos

Jeg har en gul regnfrakk og en gul sydvest. Kjekt å ha. Frakken er av det billige slaget, og blir ofte nesten like våt på innsida som på utsida. Dette på grunn av at den er så tett. Jeg blir svett og klam. Hetta kan ofte være noe træl. Da er sydvesten god å ha. Gir mer oversikt og hindrer at brillene blir våte. 

I dag fikk jeg brukt den gule igjen.

Gul sydvest og gul regnfrakk
Min gule sydvest…og regnfrakken.

Varmt i lufta, så ikke krise om klærne hadde blitt gjennomvåte. Og sjøl er jeg vanntett 😉 Det er vel bare mobilen som er utsatt.
Så litt regn tåler jeg. I hvert fall hvis jeg skal rett hjem etterpå…..

Men jeg hadde nå den gule…..

Skyene tømte seg og tordenværet var verre enn jeg har hørt og sett på mange år.
Det lynte og smalt samtidig, og da er det like ved, har jeg lært.

Det har med lysets og lydens hastighet å gjøre. Barnelærdom.

Jeg teller alltid sekunder når jeg ser et lyn. 1,2,3…..og så smeller det kanskje på nummer 4.
I dag smalt på 1 ! Det var sterkt. Sjøl om jeg ikke er redd for tordenvær, skvatt jeg da. Krøp vel automatisk litt sammen for å beskytte meg.

Avstanden til tordenværet kan anslås ved å telle sekunder mellom lysglimt og smell. Lyden beveger seg med en hastighet på 333 meter i sekundet, og tre sekunder betyr at tordenværet er én kilometer unna, seks sekunder betyr to kilometer og så videre.

Her er en artikkel fra Sintef om lyn og torden.

Ny regnfrakk kanskje?

Ikke det at ny regnfrakk vil hjelpe mot torden og lyn, men kan gjøre regnopplevelsen noe behageligere.

I og med at jeg nylig meldte meg inn i affiliate-programmet til Awin, søkte jeg litt inne på Ellos sin nettside for å se hva de har slags produkter.

Så kom jeg over denne regnfrakken, som jeg godt kunne tenkt meg å ha. Grønn i fargen, og dermed litt meg.

Og så er den på tilbud med 40% rabatt. Kanskje jeg skal slå til?

Jeg klikker meg inn på annonsen og leser litt mer først.

Handle på nettet

Jeg har skjønt at det blir mer og mer vanlig med netthandel. Ungdommen er gode på det.
Lettvint. Bare å gå på nærmeste “post i butikk” å hente pakka.
Etter å ha studert varer hjemme foran PC`n.
Får ikke prøvd varen, men noe går det an å kjøpe uten å prøve, mener jeg.

Og den gule sydvesten min kan jeg bruke til denne regnfrakken også 😉
Hvis jeg kjøper den……

Klikk på den blå linken hvis du også vil se og lese…..

Fant en fin regnkåpe på Ellos.

Regnkåpe Splash01
NÅ 1 500,-NOK
FØR 2 500,- NOK

-40%

6 kommentarer
    1. Jeg synes gulfrakken er nydelig. 🙂
      Jeg liker gulfarge. Jeg har også er likens, men blir ikke brukt fordi jeg liker ikke å gå ut i regnet:)

    2. Gult er kult!!!
      Og en slik gul ønsker jeg meg! 😀 Har fått rapport ang været fra min sønn som bor i Oslo – og det var ganske ille ja, med lyn og torden ……

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg