Så utrolig klønete

Er det mulig?! Ser ut som øynene på bildet mener det samme. Bildet tok jeg forøvrig i Irland i mai 2017.

Det er mye som er mulig, skal jeg si deg. Vanligvis er jeg ikke så klønete av meg, heldigvis. Så det går stort sett bra. Er både nøye og ikke alt for impulsiv. Liker å planlegge.

Men dette har for så vidt ikke noe med det å gjøre….. som jeg skal fortelle nå.

Jeg har tatt fram den gamle brødristeren. Den fungerer bra. Er inne i en periode hvor jeg lager ristet brød til frokost, i stedet for å spise det som det er. Til og med litt “gammelt” brød blir jo som nytt og ferskt med denne metoden.

Så nå står brødristeren framme på kjøkkenbenken for lettvinthets skyld. Av en eller annen grunn lå litt av ledningen oppi det ene hullet på maskina. Og i og med at jeg bare skulle ha EN brødskive, benyttet jeg det andre hullet, uten å sjekke at deler av ledningen lå oppi det andre.

Kontakta ble satt i. Jeg var innom PC`n en tur mens risteprosessen pågikk. Vel tilbake var brødskiva sprø og varm og lekker. Men da oppdaget jeg at kaffetrakteren hadde slått seg av. Lyset over benken var også borte. Hm. Mystisk. Fort inn i sikringskapet. Der så jeg at kursen for kjøkkenet var slått av. Det skjer heldigvis automatisk når noe er feil.

Uten å sjekke nærmere hva som var grunnen, vippet jeg bryteren opp igjen. Og det var da det sa pang og all strøm ble borte i hele leiligheta. Hjelp! Det føltes i hvert fall som “pang”. En rar lyd var det.

Da først oppdaget jeg ledningen nedi brødristeren. Deler av den var selvsagt smeltet. Nesten flaut å fortelle dette, men skal vi ikke blogge om både positive og negative hendelser, da?

Apropos det, så var det en medblogger (Kjerringtanker) som i dag syntes det var litt rart nettopp dette at noen toppbloggere bare har rosenrøde liv.

Hennes innlegg kan du lese HER.

Ja, så ringte jeg en nabo. For hovedsikringa i skapet reagerte ikke på vipping hverken opp eller ned.

Da lærte vi begge faktisk noe nytt ved de fine leilighetene våre……etter at han ringte elektriker. Vi måtte ned i kjelleren i hovedsikringsskapet . Og der, vettu! Der var løsningen. Vippet opp hovedsikring, og vips var det på stell igjen i leiligheta mi. Hovedsikringa oppe blir overstyrt av den nede, visstnok. Og jeg som et øyeblikk trodde at jeg hadde ødelagt alt sammen.

Men systemet er nok sikra mot slumsete handlinger fra beboere…..og takk for det 🙂

 

 

 

10 kommentarer
    1. Hehe, unnskyld at jeg ler. Jeg klarte forøvrig en gang å skli i en litt fuktig bakke i plenen, og når man holder på med elektrisk klipper og skjøteledning.. klippeklippe. Det gikk noen meter av, måtte fikse og sette støpselet på igjen for å bli ferdig med plenen. Følte meg som en idiot.

    2. uff da ,det er vist mulig hi hi ,men du får bare være glad det ikke startet brann i apparatet,så får du kose deg med frokost uten ristede brødskiver framover :=) og ja vi har alle gode og dårlige dager,det tror jeg disse rosabloggene på toppen også har,om dei vil være helt ærlige med seg selv :=)

    3. Ettersom det gikk bra, bortsett fra brødristeren, tillater jeg meg en liten latter 😂 Det er ikke snilt å le på andres bekostning, men dette er noe jeg også kunne klart. Godt at det gikk bra og det ikke oppsto brann, puh!

    4. Huff, skummelt, men godt det gikk bra. Måtte smile litt nå ja, for det er greit å se at det ikke bare er jeg som kan få til sånne rare og farlige ting 😮😉🙂

    5. Uff…så skummelt! jeg har også tatt frem brødristeren igjen…man klarer ikke spise opp hele brødet før det er litt tørt på slutten..da er den god å ha…Godt det koblet seg ut, og at dere fant ut av det…skumle saker…men sånne ting skjer…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg