Sett slikt……

Det er da koselig og pent, sjøl om det er alt for tidlig. Fulgte en gjest ned til Oslo S her om dagen. Hadde fint klart det på egen hånd, men tenkte det var greit både for Barney og meg å få oss en luftetur både med gange, trikk, buss, trikk og enda litt spasering…..før Sentralbanestasjonen.
♦️
Vi hadde hatt besøk nordfra, og på strekningen mellom Oslo og Hamar går det tog hver time, så det er et veldig bra alternativ til bilkjøring. Billigere blir det også. I hvert fall når man kan kjøre på honnørbillett. Ellers ville det med bil ha blitt mye pengebruk på både drivstoff og bommer tur-retur.
♦️
Inne i hallen møtte dette synet oss. Det lysende juletoget som hang i taket. Veldig fint, da. Gjør ikke noe for meg at de har starta med å skape julestemning allerede nå på jernbanestasjonen. Det er verre med julebrus, julemarsipan, pepperkaker og ribbe i matbutikkene. For DET finnes også allerede. Jeg tenker at jeg venter med innkjøp av slike ting.
♦️
Men for å være diplomatisk, vil jeg si at jeg ikke lar meg hisse opp av hvor tidlig jula starter. Vi er forskjellige, så fint at butikkene kan dra inn penger på julevarer allerede nå hvis det finnes folk som starter innkjøp av slikt i månedsskiftet oktober/november, tenker jeg.
Blir antageligvis igjen noe til meg også…. nærmere jul.
Håper jeg.
Endelig vart det en anledning.

 

6 kommentarer
    1. Nå er det full pynting og salg overalt….Jeg har boikottet Kiwi, på grunn av jeg finner ikkje de vanlige varene og
      møter vegger med julevarer. Det er faktisk bedre på Extra, mye jul der også, men bedre plassert.
      Nydelig pynt på stasjon da.
      Slike varer er ikke noe vits i kjøpe nå, de sette ned prisene før jul og da kan man handle..

    2. Fin pynt der ja 🙂 Kjøper ikke så mye juleting i oktober, da må det være fordi jeg må ha ferdig julegave e.l. Men fra midten av november er det greit…eller når julegateåpninger har vært.
      Litt tidlig, men de har forklart det med at det er så mye å sette ut, at de må begynne tidlig…og sikkert mest for å selge mest mulig 🙂
      God mandag! Klem <3

    3. Det er litt drøyt tidlig å julepynte, syns jeg – og julevarene i butikken rører jeg foreløpig ikke (unntatt FunLight med julebrussmak da….. – for den må jeg ha hele året, hihi)….! Fint dette juletoget da! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg