Må ta med denne også….

Litt dykking i bildearkivet og gamle blogginnlegg igjen. På dagen den 24.januar for 5 år siden hadde jeg et innlegg om sjokoladekake. Og da var det veldig fristende å presentere det igjen på dagen hvor Frodith har gitt meg og andre bloggere utfordringen med ordet KAKE. Nå skal sies at jeg allerede har oppfylt ønsket hennes tidligere i dag. For hadde et innlegg om eplekake. Det kan du se linken til nederst på sida. Men her er altså sjokoladekaka:

Det var den gangen jeg skulle lage sjørøverkake til ettåringen. Vanskelig? Tja. Ikke da jeg fant oppskrift på nettet. Nærmere bestemt nettstedet til Tine. Kaka ble pyntet fritt etter originalen der inne.

Gikk til innkjøp av diverse godteriKrokodiller var jo kult. De ble svømmende i vannet. Det valgte jeg å lage av lyseblå sukkerfondant. På originalen hadde de brukt gele. Ellers ser du stort sett hva jeg har brukt. Seigmenn må jo bare være med. To har falt i vannet og blir krokodillemat! Og en krokodille er i ferd med å komme ombord!
Laget langpannesjokoladekaka. Delte den opp i riktige deler. Monteringen gikk greit. Så var det bare å smøre på tjukt med deilig sjokoladesmørkrem.
♦️
Det er faktisk flere sjømenn som har falt over bord! Og mange står og sjekker hvordan det går. Etter hvert ble de vel spist uansett. Om det var bedre å bli spist av menneske enn krokodille kan jo diskuteres. Det var heller ikke trygt for de oppå båten heller, etter hvert som festen skred fram…
Kake passer bra. Som bestilt.
Frodiths lille januarmoro.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg