Skeptisk skattejeger? Den fangsten tar kaka😜

Mellompuddel Barney finner tre skatter» sokk,ball og pinne
Puddelen gir seg ikke. Og han skaffer a mor muligheter for bloggtema. Det var den skattejakta igjen, da, oppi skogen.

Sjå på det blikket han sender meg når jeg kryper ned med kameraet for å fange øyeblikket😅 Oppi skogen «vår» er det utrolig mange skatter, i følge min venn Barney. Jeg finner aldri noen skatter, men det er sikkert øyet som ser, og ikke minst hvordan vi definerer betydningen av ordet skatt.
♦️
Dette er fra morgenturen. Og han har fått en fast rutine. Først gjør han fra seg det han må og konsentrerer seg kun om det, samt å lukte, lukte og lukte på spennende nyheter i skogen. Har jo så klart gått andre hunder der, så viktig å sjekke ut dette på morrakvisten.
♦️
Etterpå, og særlig på hjemturen, er han plutselig på skattejakt. Denne gangen var det litt spesielt. Rene Espen Askeladd, vettu. Først fant han en gammel, møkkete sokk. Så var det en veldig interessant pinne som han  plukka opp, i tillegg til sokken han hadde fra før. Og ikke nok med det. Nærmere hjemmet vårt fant han også en ball. Det skal sies at han strevde litt med å få tak på den med både sokk og pinne i kjeften fra før. Men jammen fikk han det til.
♦️
Og på bildet ser du tydelig på blikket at han ikke ønsker noe innblanding fra hu matmor, nei. «Ikke rør skattene mine. Har strevd SÅ mye for å få dem med meg, så bare hold deg unna» Men måtte bare ta bilde, for var litt komisk. Unnskyld, Barney😅 Tok med seg alt inn på stua, og slapp det på gulvet. Etter hvert mister han interessen for skattene, og jeg kan kaste det som ser verst ut😆 Og slik går nå dagene. Mer jakt, men varierende fangst, på neste luftetur.
På skattejakt igjen.

7 kommentarer
    1. Kjempeherlig å lese om Barneys skattejakt 😍

      Hadde han snakket hadde han nok sagt: “Jeg fant, jeg fant!” 🤣😂

      Kanskje et litt fornærmet blikk?

      Kjempeherlige Barney 😍

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei superfin uke ❤😊

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Herlige Barney, og det blikket sier virkelig alt at a matmor skal holde seg langt unna 😉.
      Helt utrolig hvor mye han klarer å få med seg i munnen, hii. Ønsker deg og Barney en fortsatt fin mandag, klems 🤗

      1. Ja, han er litt herlig. Både smårampete, av og til litt mer rampete og så veldig søt og snill. Og ikke minst en veldig leken, voksen puddel. Slik skal han vel få være😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg