Skogen frister

Knekt tre i skogen

Vi søker tilflukt i trollskogen vår nå om dagen når det er så varmt i sola. Der ser vi mye rart.

Vi går nå i skogen ellers også, Barney og jeg. For vi har 3 turer hver dag. Men vi prøver å variere rutene så det ikke skal bli så ensformig for oss. Noen ganger er det deilig å oppsøke stedene hvor sola skinner. Men midt på dagen og ettermiddagen når det er på det varmeste nå for tida, går vi inn i den mørke skogen rett ved siden av der vi bor. Litt urskogaktig der, så jeg kaller den trollskogen.
Skogsnelle i skogenDenne dagen tok jeg bilder av et tre som har knekt, et «teppe» av skogsnelle og bregner, samt den vakre blomsten skogstorkenebb. Veldig fint å gå tur på de myke stiene under de høye trærne som gir deilig skygge og samtidig høre den vakre fuglesangen. Og ekorn ser vi hver dag. De trives godt i denne skogen. Men fikk ikke noe bilde av den på denne turen……

Skogstorkenebb i Ekebergskogen

4 kommentarer
      1. Ja, den minner meg alltid om at det nærmer seg midtsommer. Da jeg var barn kalte jeg den sankthansblomst😀 Kommer litt tidligere her jeg bor nå🤗 Og sikkert også tidligere på grunn av det varme været her i sør.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg