Slik ble utfordringen ved flyforsinkelsen….

Det var ikke jeg som opplevde det denne gangen. Det var en kompis. Men jeg har også opplevd det et par ganger. Og da var det verre……fra mitt ståsted. Egoistisk sett. Han hadde det vel ille nok….

Hva skjedde egentlig?

Jeg hadde inngått en avtale om å hente en venn på togstasjonen nedi byen i går kveld ved midnatt. Han skulle ta 11-toget fra Gardermoen nordover.

Før flyavgang fikk jeg melding om at det var forsinket. Først 1 time. Så 1 time til. Til slutt hadde han ventet nesten 3 timer før flyet tok av.
Ved ankomst Gardermoen hadde siste tog gått.

Alternativene var:

  1. Jeg reiste inn for å hente
  2. Han overnattet på hotell
  3. Han overnattet i ankomst- eller avgangshallen

Vi ble enige om det siste.
Jeg orket ikke å være så hjelpsom at jeg dro innover der med bil midt på natta for å hente.

Og jeg har opplevd flyforsinkelse?

Ja, det har jeg. De fleste har sikkert opplevd det, hvis de flyr ofte. Jeg flyr ikke så ofte, men likevel….

Første gang var i Firenze.
Husker ikke om flyet var forsinket eller kansellert…….

Men når jeg tenker meg om, hadde det med mellomlanding å gjøre, og bytte av fly.

Jeg unngår helst det i ettertid. Kan fort bli tull.

Fly fra Firenze til Munchen.
Et annet fly videre til Oslo.

Mistet flyet i Munchen pga forsinkelse fra Firenze.

Fikk heldigvis overnatting på hotell nær flyplassen…. gratis.
Men nøt ikke akkurat det hotelloppholdet.

Hadde ikke kofferten heller, så ble litt slitsomt.
Det positive var at vi kun var 2 voksne. Barna slapp dette. De var hjemme hos sine besteforeldre.

Av denne episoden lærte jeg at noen viktige ting alltid må være i håndbagasjen.

Det ble også en del styr med å varsle jobbfravær.

Og etter denne hendelsen husker jeg at vi tenkte: Hadde vi kjørt bil, ville vi kommet raskere hjem!

Min flyforsinkelse nummer 2 var vel den verste…

Bil ville ikke gått på episode nummer 2.

Da var vi i Florida. Og der var hele familien på 4. Barna var vel omtrent 8 og 10 år. Husker ikke helt….

Fin ferie i Florida med Disney, leiebil, cruise til Bahamas og skremmende berg- og dalbane i Bush Gardens. Og mye annet.

Vi fløy til Orlando. Var i området der en ukes tid og hadde så leiebil nedover staten til Miami, hvor cruisebåten lå.
Etter endt båttur ble leiebilen levert i Miami. Vi skulle fly opp til Orlando igjen. Med propellfly. Gulfstream husker jeg at det het.

Det ble forsinkelser pga motorproblem. Vi venta og venta. Ble endelig sendt ut til flyet. Men ble beordret inn igjen. Fortsatt ikke klart for avgang.

Da begynte jeg å bli bekymret for både flyturen, og om vi skulle rekke flyavgangen fra Orlando. Vi skulle hjem igjen derfra! Hadde i utgangspunktet veldig god tid.
Men nå nærmet tidspunktet  seg faretruende.

Omsider fikk de propellene i gang og vi flakset over Everglades mot Orlando.

Men det kom for sent fram 🙁

Flyet vårt over Atlanteren var langt avgårde da vi ankom.

Vi satte himmel og jord i bevegelse for å få et annet fly.
Umulig.
Arbeidsplassene måtte varsles der hjemme.
Satte svigermor på den jobben 😉

Jeg ble så sliten og oppgitt av det hele at jeg gråt en skvett. Men måtte ta meg sammen på grunn av barna.

Det ordnet seg heldigvis. Og verre ting kunne ha skjedd, trøstet jeg meg selv med. Og vi hadde all bagasjen med oss også.

Og så?

Vi kom oss hjem etter hvert fra Florida.

Jeg kom på alt dette på grunn av det som skjedde i går.
Men bank i bordet (er litt overtroisk også).
Har aldri opplevd å miste bagasjen.
Det er da i hvert fall positivt:-)

Og hvordan gikk det med den uheldige i går?
Han ble på flyplassen sammen med overraskende nok mange andre, ble jeg fortalt.

Å sove fikk han ikke til, men det har han anledning til å ta igjen i dag.

Jeg kunne i det minste hjelpe til med å hente ham på togstasjonen i dag tidlig klokka 8. Da ankom første tog sørfra.
Så har han opplevd dette også…….
Og kofferten kom……..

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Å, det er så slitsomt! Har ikke opplevd det helt store der heldigvis, selv om jeg har flydd til Sør-amerika flere ganger, og noen Oslo turer.
      Opplevde en gang at flyet fra Oslo til Værnes måtte fly tilbake til Oslo pga snømengder på Værnes. Men heldigvis fløy det tilbake etterpå så vi kom hjem, bare litt senere på kvelden.
      Hørtes slitsomt ut når man har med unger. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg