Slik gjorde jeg det for 4 år sida.

Fant et 4 år gammelt innlegg om blogging

Mitt eget innlegg. Ble skrevet og publisert for nøyaktig 4 år siden i dag. Det er litt interessant for meg å lese hva jeg mente om saken den gang, og hvordan det er i forhold til i dag. Uansett, om det bare er jeg som har nytte av akkurat den sammenligningen, tar jeg sjansen på å publisere🤗 Her kommer det i hvert fall:
♦️
«Hvordan jeg jobber med bloggen? Jobber og jobber, fru Blom. Av og til føler jeg at jeg egentlig ikke jobber med den. Det bare ramler ned ord via tastaturet. Jeg prøver å være nøye med korrekturlesing før publisering, og håper at det i de fleste tilfeller går bra.
🌺
Så var det emnevalg. Ikke alltid så lett. Men jeg må tenke at jeg skriver for meg selv, få ned tankene mine på “papiret” og la det stå til. Da blir det mest ekte. Men samtidig er jeg såpass forsiktig og “pysete” at jeg må holde igjen på noe. Jeg aner jo ikke hvem alle er som leser skribleriene, så jeg må passe meg litt…..Er ikke SÅ tøff. Men jeg synes at jeg er tøff nok som bretter ut deler av livet mitt sånn halvoffentlig. Andres liv må jeg være forsiktig med. Unntatt Barney, da.
🌺
Hadde jeg vært god til å skrive, kunne jeg heller vært forfatter. Men det er absolutt ikke aktuelt! Har aldri vært aktuelt, og har heller ikke lyst. Jeg nøyer meg med med småtteri, eller offentlig dagbokskriving.
🌺
Det kan vel kalles en hverdagsblogg. Det er ikke “rosablogg” med sminke, mote og livsstil. Det er heller ikke mammablogg. Blir vel litt “mammablogg” på en måte i og med at jeg skriver så mye om han krøllebøllen jeg har i hus. Det blir av og til bemerket at jeg kanskje skriver litt mye om ham, men han er jo rundt meg hele tida, så veldig naturlig for meg.

🌺
Så når jeg skriver blir det ikke som jeg lærte en gang i gamle dager. Man skulle sette opp disposisjon og stikkord også videre. Her går det bare fortløpende etter innfallsmetoden. Og det er vel det som er så deilig med bloggformen. Eller rettere sagt; jeg tror nå det er sånn.
🌺
Jeg er glad i å ta bilder, og de bruker jeg noen ganger i blogginnlegg. Det hender faktisk at et bilde jeg har tatt er årsak til blogginnlegg også. Et bilde kan gi inspirasjon til skriving. Det ser du faktisk i mange av innleggene mine, hvis du kikker bakover.
🌺
Jeg prøver å ha innlegg hver dag, men ikke alltid at det blir det. Noen ganger blir det faktisk 2 også. Inspirasjon kommer og går, og tiden jeg kan sette av til denne hobbyen varierer.
🌺
Jeg har et ark ved siden av PC`n hvor jeg har notert emner jeg kanskje kan skrive om. Dette er til hjelp hvis jeg skulle stå fast en dag. Men samtidig må jeg si at det ER IKKE krise, og det føles heller ikke sånn, hvis det ikke skulle komme innlegg noen dager. Og det er det som er så fint! Jeg har ikke dette som jobb. Jeg tjener ikke penger på det, og det gir meg friheten til å utfolde meg i denne hobbyen  etter innfallsmetoden.»

♦️
Og hva er konklusjonen? Er det noen likheter? Det var veldig mye likt faktisk. Jeg har den samme innstillingen til blogging i dag som for 4 år siden. Jeg er kanskje blitt litt tøffere til å utlevere meg sjøl. Og jeg har faktisk siden sist innhentet tillatelse til å nevne/sette inn bilder av sønn og datter. Barnebarn viser jeg ikke ansiktet til og heller ikke mennesker som ikke har blitt spurt. Barney og andre hunder får plass i blogginnlegg hvis det passer seg slik og uten at jeg har spurt om lov🤗

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Det du skrev for 4 år siden kunne jeg skrevet selv – for akkurat sånn tenker jeg også. «Hverdagsblogg» er det som passer – og at jeg er glad i å skrive og dele noen meninger – og bilder. -Særlig bilder!
      Jeg tenker av og til at «nå må jeg slutte med skrivinga» (har holdt på i 2,5 år, siden jeg slutta å jobbe), men så møter jeg folk «på gata» som kommer med så hyggelige kommentarer til det jeg skriver, at det har gitt meg pågangsmot til å fortsette. Sånn er det sikkert med deg også – siden du har skrevet blogg i 4 år!
      God søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg