Slik lagde jeg lefserullene til bursdagslunsjen🍾🎉


I går skrev jeg om burdagslunsjen jeg hadde for dattera mi. Det vart tatt litt på sparket, men hadde såpass god tid at jeg rakk å handle inn den maten jeg ikke hadde i hus, samt rydde litt…og sjølsagt gå morgenturen med Barney.

Jeg lagde det jeg kaller lefseruller. Kan jo være så mangt. Men jeg valgte et par varianter som jeg har prøvd tidligere, og som jeg sjøl synes er innmari godt.


Starta  med speltlomper.
Kjøpte inn smørbar ost som vist på bildet under her.
Snøfrisk med kantarell og Snøfrisk med dill.


Røkt ørret og ruccula kjøpte jeg, og den første lefsevarianten vart som på bildet under.
Speltlompe, dillost, ruccula og røkt ørret.


Og den andre varianten var slik:
Speltlompe, Snøfrisk med kantarell, ruccula og serranoskinke.



Rulla sammen lompene og skar dem i to, og vipps så hadde jeg lefseruller til lunsj.


Lunsjen vart godt mottatt av gjestene. Det var bursdagsbarnet, min datter Siri, og hennes gode venn Joakim Kleven.
Det bildet jeg viser av dem under her vart ikke helt bra. Beklager til Siri og Joakim🤗
Han gjemt bak champagneflaska og hun uten det flotte smilet sitt, på grunn av dyp konsentrasjon. Jeg må snart lære at jeg skal knipse mange bilder, så jeg kan få bra resultat. Tok dessverre bare dette bildet av dem.


Men under her er i hvert fall et bilde som Joakim tok. Fikk det tilsendt av ham. Synd at jeg ikke har flere bilder av ham😌
Men setter inn ett nederst, som er et skjermbilde av en videosnutt som Siri la ut på Instagram. Mitt skjermbilde vart litt uskarpt, men originalfilmen hennes var fin🤗

 

14 kommentarer
    1. Så flotte bilder og nydelig mat og så koselig du har det og fint pyntet.
      Koselig….

      Mange flotte bilder av dere alle. Man vil jo kose seg og ikke ta bilder hele tida. Så jeg synes du fikk bra bilder..
      Man er alltid litt for streng med seg selv…

      1. Hjertelig tusen takk🙏🏻 Helt enig i at man helst skal konsentrere seg om det man deltar på og ikke fokusere for mye på bilder, men har nå blitt blogger da vettu😂, så må prøve å få til det også😅

    2. Jeg er enig med Solliv, om at bildene ble fine 🥰 Så koselig med bursdagslunch ute i den fine påskesola, og så gode de så ut disse rullene dine. Jeg har aldri tenkt på at man kan bruke lumper til noe sånt, men det skal jeg jammen ha i tankene. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    3. Superfint bilde av Siri og deg, og veldig koselig bilde av Joakim nederst 😀 Lefserullene ser gode ut. Kan tenke meg det ble suksess. Jeg la også merke til påskekaninene i godteriskåla… Nam! 😀

      1. Tusen takk for hyggelig kommentar😀 Stor suksess🙋🏼‍♀️ Og ja, de skumpåskekaninene fikk ufortjent lite oppmerksomhet, og det samme med marsipanpåskeeggene😂 Vi spiste opp de også🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg