Slik var påskeaftensjakten vår🐩🙋🏼‍♀️🐣

Det var blitt påskeaften sånn cirka lunsjtid og sola skinte. Nydelig vær. Den tobeinte og den firbeinte turvennen vår og Barney og jeg bestemte oss for å ta en trikketur og sjå på byen. Vi ville finne gatekunst.

Hadde hørt nyss om at det er stille og fredelig nedi sentrum i påsken. Mange av innbyggerne er på hytta eller andre steder.
Vi benytta oss derfor av muligheten til å vandre gatelangs på jakt etter gatekunst uten å måtte brøyte oss vei på fortauene.
🐥
Tok trikken til Solli plass og fant første kunstverk rett rundt hjørnet, i Frognerveien 2.

Hele gavlveggen er dekket med et maleri av kunstneren The London Police med ganske enkelt tittelen «Untitlet», etter hva jeg har skjønt.
Jeg kan forøvrig vise til nettstedet reisekick.no som ga oss tips om denne vandringen vår. Og inne på Visitoslo.com ligger en egen side med guide til urban kunst og et veldig bra interaktivt kart.
På bildet ser du naboene våre og Barney.
Vet ikke hvor interessert hundene var i denne kunstvandringen, men de vart nå i hvert fall slitne i ettertid av all snusingen bortetter.
🐥
Vi gikk videre langsmed Drammensveien retning Slottet, og tok snarveien gjennom Slottsparken for å komme oss til meste kunstverk.
Før det, observerte vi naturens kunstverk i form av krokus ved Nobelinstituttet.

Og videre enda mer krokus i Slottsparken.

Neste kunstverk lå ved Kafé Amsterdam i Kristian Augustsgate 12.
Nydelig bilde av to duer på en halv gavlvegg. Kunstneren er visstnok Super-A. Og verket kalles RøeKøe. Vakkert.

Vi tenkte det var tid for litt hvile av beina etter disse 2 kunstverkene og vandringen gatelangs, så satte oss ned på Cafe Cesar ved Tinghuset for å leske strupene, både firbeinte og tobeinte. De pelskledde hadde medbragt vann. Det rakk å passere mange trikker i gata mens vi satt der. Men ellers var det lite trafikk og få folk.

Jeg observerte trappa ved siden av kafeen. Det var der det fiktive Hotel Cæsar lå i TV-serien. Trappa ser du under her.

Nå har jeg ikke tid til å skrive mer, så resten av vandringen får du senere. Vi hadde nemlig flere kunstverk å finne, samt at vi vart så sultne at vi rett og slett måtte ta med hundene våre til en uteservering.
Så fortsettelse følger. Heng med🙋🏼‍♀️

4 kommentarer
    1. Jeg elsker å gå på sånn jakt. Gjør det i hver ny by jeg kommer til. Jeg TRODDE Jeg hadde sett all street-art i Oslo, men den ved Solli plass har jeg ikke sett 🙂 Kanskje jeg må oppdatere meg på nye kart 🙂

      1. Så artig at vi fant en som du ikke har sett😅😉 Det er et skikkelig fint interaktivt kart inne på Visitoslo.com (avsnitt om gatekunst). Og vi har MASSE kunst som vi ikke har sett ennå. Gleder meg😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg