Søsken eller fjerne slektninger?

«Personlig økonomi, planter, håndarbeid og en smakebit av livet.»
Det er beskrivelsen bloggeren jeg fremhever i dag sier om bloggen sin.
Hun skriver ellers OM seg selv:
«Økonomi – lesing – gåturer – hage – planter – håndarbeide. Alt dette er ting som interesserer meg. Kontakt: [email protected]»
Og ellers får vi vite at hun er fra Sandefjord.
♦️
Dagens innlegg heter «En bråkete natt», og er publisert på søndagsmorran i halvåttetida.
Hva det handler om?
Dette kunne jeg godt ha fortalt om også, for akkurat slik var det.

Men Sandefjord og Oslo er jo ikke så kjempelangt unna hverandre, så sikkert samme været vi merka i natt, etter tur.
♦️
Jeg våkna etter et par timer av lyn, torden og bråkete regn. Hører jo godt, for soveromsvinduet er på gløtt.
Tok litt tid før jeg sovna igjen, så var rimelig trøtt i trynet i dag tidlig da Barney gjorde tegn til å ville gå ut i 9-tida.
♦️
Hun skriver også om nydelige blomster i sin nye hage, noe jeg også kan kjenne meg igjen i, sjøl om mitt «nye» hjem nå er blitt over 4 år gammelt.
Men den oransje blomsten hun ikke vet navnet på, har jeg heller ikke peiling på. Eller? Jeg har også nydelige oransje blomster i hagen min. Det er tigerliljer, og de ser du bilde av under her.
♦️
Men så kom jeg på noe. Begynte å sammenligne hennes bilde med mitt, og til og med lagde en collage av dem. Den collagen ser du øverst på sida her.
Og den øverste blomsten på det bildet er hennes og de nederste er mine tigerliljer.
De ser da unektelig ganske så like?
Er det samme sort eller er de nære slektninger?

Eller hva synes du?
Og hva tror, mener og/eller vet du?

Her er innlegget til Kjersti Gulli

8 kommentarer

Siste innlegg