Starta feiringa litt tidlig…..


Datoen var 23.juni, og det er unektelig kalt sankthansaften. Det kan feires, og det feires mange steder. Jeg hadde en vri på feiringa i år.

Det pleier å foregå på kvelden. Jeg tjuvstarta. Nabo E og jeg hadde meldt oss på en såkalt champanjelunsj en 20 minutters gåtur unna oss. Det starta klokka 12. Jeg har vært på samme type arrangement flere ganger tidligere med en annen nabo. Veldig hyggelig, og ikke minst godt.
♦️
Det er samme meny hver gang, men det er helt greit, for det er godt. Du ser maten på bildene. Og sjølsagt edelt, sprudlende drikke til. I dag var vi cirka 25 damer, sånn på pluss/minus min egen alder. Noen med ekstra plusser.
♦️
Nabo E og jeg ble sittende ved samme bord som to spreke 93-åringer. Det var en meget positiv opplevelse. Man kan dessverre fort komme i skade for å putte folk i bås og ha forutinntatte meninger når det gjelder folk som SER gamle ut. Makan til oppegående, reflekterte og kloke damer. Det var en stor opplevelse å snakke med dem.
♦️
Etter lunsjtallerken fikk vi kaffe og franske makroner. Nydelig det også.
På gåturen hjem fikk vi evaluert opplevelsen og blant annet konkluderte vi med at hvis vi er så heldige å bli like gamle som damene ved bordet vårt, og være like oppegående, trenger vi ikke engste oss for framtida. Da blir det champanjelunsj en gang i måneden i maaange år……..
Og her er forrige innlegg:
Midtsommertanker og nostalgi.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg