Store kontraster her nå….😜


Jeg har en tennisbane som nabo. I dag er det et varslet arrangement der fra klokka 14 til 22. Greit med nabovarsel. På ettermiddagen ankom det mange drosjer og andre biler med hvitkledde tennisungdommer iført stråhatter og ellers tennisriktig antrekk.
♦️
Lett å følge med fra terrassen, sjøl om jeg egentlig ikke har interesse av det. Det er servering, tenniskamp og ikke minst musikk. Litt annen type musikk enn den som når meg fra sletta på andre sida av skogen. Men høy nok denne også.
♦️
Kan nok være grei musikk på hver sin måte det som spilles, men vil påstå at det blir VEL mye lyd når 2 musikksjangre blandes i et sammensurium. Og ikke bare det. Fra Tons of rock oppå sletta høres også musikk fra 3 scener samtidig noen ganger. Blir ikke vakkert….
♦️
Men i dag er siste dagen, og det går egentlig helt greit for meg. Må bare fortelle meg sjøl at jeg må tenke positivt.
Tenk hvor koselig de har det på disse arrangementene! Og jeg har fin bakgrunnsmusikk, i hvert fall når en av stedene har litt pause😅
På det verste gikk Barney og jeg ettermiddagsturen vår. Da lurte jeg meg til å ta et bakfra-bilde av to rockere. Og dermed har jeg fått illustrert kontrasten. Hvite tennisspillere med partymusikk og svarte rockere med heavy metal.


En tredje kontrast i denne sammenheng kan jeg også nevne. Det er så varmt og fint vær i dag, og jeg silte opp stolen min slik at jeg kunne sjå TV’n gjennom den åpne døra på terrassen. Sett mye på nyheter i dag. Hvorfor? Krig og opprør, Wagnergruppa, Putin og Russland. Uff.
Så ville følge med…..
All musikken og aktivitetene fra de hvite- og svartkledde blir bagateller, og jeg ser plutselig litt annerledes og positivt på det som skjer i nærheten av meg akkurat nå…..

2 kommentarer
    1. Det har sannelig vært mye å følge med på for deg i dag, ja. Kan skjønne at det blir i overkant mye musikk. Du er jo litt heldig som har dem i “bakhagen”, med tussig når det blir blanding fra flere scener.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg