Tanker om Kjerringkaldt og Bikkjekaldt

Den siste dagen i november leste jeg et innlegg av bloggeren Kjerringtanker som heter Kjerring i vinterland. 
Hun er en av dem som jeg alltid besøker her i bloggblokka. Denne gangen handlet det om noe så trivielt og nærliggende som kulde og vinter.
Alt er relativt, men jeg er enig med henne i at når det blir mellom 10 og 20 minusgrader er det bedre å være inne. Går så klart an å kle på seg godt, men lell a gut…..som dom sier oppi Gudbrandsdalen.
❄️
Nå har det seg slik at både Kjerringtanker og jeg Pensjonistgunna, må ut uansett vær med hundene våre. Og da kan det bokstavelig talt føles bikkjekaldt for både tobeinte og firbeinte skapninger.
Men jeg sier alltid til meg sjøl, og prøver å tro på det……at det er da jammen friskt og godt å komme seg ut. Da blir det enda bedre å komme inn att i varmen. Setter mer pris på nettopp det da.
❄️
Og det virker som om min Barney ikke bryr seg så mye om kulda. Han løper bare litt fortere att og fram den stunda vi er ute. For å holde varmen. Er det riktig kaldt, har jeg på ham en frakk. Men noen minusgrader tåler den tøffe puddelen min. For han er tøff. Mange tror at en puddel er ei skikkelig pysebikkje. Ikke sant i det hele tatt.

Mellompuddel Barney på toppen av søhaugen
Optimistisk Barney ser blå himmel
8 kommentarer
    1. Barney er nok litt polstret med pelsen sin han, og trives i kulda 🙂 Men det er klart… 10-20 minus ER kaldt det! God adventstid videre til deg 🙂

    2. Ja det er det som er med hund man må ut uansett, men på det kaldeste blir det bare rundt kvartalet for mange hunder- og eiere.

    3. Godt det er mange navn på kulda tenker jeg…
      Bare kaldt dekker ikke, koselig på tur uansatt…Man venner seg i grunn til alt..Dere er i farta -gøy!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg