Timeout

Så ble det snøkaos igjen i dag. Er det ikke snart slutt med den snøen? Stuevinduet var tildekket av snøfnugg på grunn av kraftig snøvær med god hjelp av vinden.

Påskeliljene føler seg malplassert.

God å være inne, men må ut med Barney på tur, og det har jeg vært. En liten tur.

Godt å slappe av litt også i dag, for må restituere meg.

Tidlig i går ble det en skikkelig “time out” her. Kjedelig å snakke om sykdom, men det er en del av hverdagen, noen ganger. Heldigvis ikke ofte.

Følte meg dårlig på morgenturen med Krøllebølle. La meg igjen etter turen. Han legger seg også da. Grei sånn.

Er da egentlig ikke kvalm, tenkte jeg. Heldigvis, for det er noe dritt å kaste opp. Veldig sjelden jeg gjør det. Men da jeg følte på at jeg ikke hadde lyst på noen slags type mat eller drikke, ante jeg uråd. Bare tanken på mat var avskyelig. Hm…mystisk.

Jeg skulle jobbe 4 timer på apotek i går, på ettermiddagen. Ringte for å si at jeg var i tvil om jeg kom eller ikke. Visste jo ikke der og da om jeg ville bli bedre eller verre. Måtte ringe tilbake. Og heldigvis var det en som kunne ta vakta mi. Jeg hadde ikke vært til mye nytte der.

Det ble verre. Aversjonen mot mat var der for en grunn. Kroppen er fint konstruert. Har ikke magen godt av mat, sier den fra til hjernen. Finurlige greier.

Beklager hvis du spiser når du leser dette, men det ufyselige skjedde. Jeg fikk etter hvert rensa magen så det holdt! Men kun en gang og så ferdig. Men så utrolig slapp og så innmari dårlig matlyst hele dagen. Da ble det mye soving, og jammen var jeg glad for at jeg ikke dro på jobben.

I dag er jeg mye bedre, men fortsatt litt slapp. Skal tilvenne magen gradvis til mat igjen.

Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Jeg trengte faktisk å gå ned noen kilo. I og med at jeg nå må innta små porsjoner, kan jeg jo bare fortsette med det, da.

Angående det med dårlig matlyst. Jeg får alltid lyst på et eller annet i sånne situasjoner. Vet du hva jeg fikk lyst på da det sto på som verst i går? Cola og saftis 😉 Jaja, da vet vel kroppen hva som er godt for den, da 😉

 

 

 

4 kommentarer
    1. Kroppen vet va som er bra ja 🙂 Den bestemmer selv hva den vil og gir tydelig beskjed. Så bra du er i bedre form da 🙂 God bedring, bli ordentlig frisk 🙂

    2. Mye snø her også, men veldig våt så regner med den klapper sammen snart nå.. Å være kvalm og uvel er skikkelig pyton.. Godt det føles bedre nå da 🙂 Fin gul blomst som “titter” ut på snøen.. Fortsatt god bedring <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg