Tirsdagen vart også MYE🫣


Mandagen var fargerik og fin og inneholdt MYE. Men tirsdagen inneholdt også MYE, men på en helt annen måte🫣
Fra bloggtreffet langsmed Akerselva på manda’n
I forhold til hvor mye som skjer vanligvis på en dag i denne pensjonistens liv, var det MYE, og jeg nevner nok bare noe, for at det ikke skal bli for langtekkelig. Blir langt nok uansett….
Til og med bildecollagen viser bare LITT av hendelsene. «Hummer og kanari» kan man si.
Det starta som vanlig med normal morgenrutine bestående morgentoilett, tur med Barney, frokost og nyheter.
Jeg tok en planlagt telefon til rørlegger. Doen har begynt å krangle. Noe feil med pumpa som fyller inn vann i tanken på toppen. Går fryktelig tregt.
♦️
I tillegg begynte dusjkabinettet å krangle på den måten at regulatoren som skal vris for å veksle mellom 4 dusjvarianter, kilte seg fast i en ubrukelig posisjon. Det sto her da jeg kjøpte leiligheta for over 4 år sida. Stort og voldsomt, men har funka, så ingen grunn til å bytte ut. Men nå fikk jeg en god grunn.
Dessuten har jeg en gammel varmtvannsbereder. Bør skiftes ut før noe riktig gæernt skjer.
Så da blir det mye på en gang, men like greit å ordne alt på rommet i samme slengen.
♦️
Så langt greit, og greiere vart det, for rørleggeren kom på besøk med en gang, han. Og ikke mange timene etter kom det en mail fra ham med kostnadsoverslag og forslag til produkter.
Dette burde egentlig vært nok på en dag, men så ringte jeg dekkhotellet for dekkskift.
Må jo gjøres snart, for vet ikke akkurat når det blir vinterlige kjøreforhold.
♦️
Så da fant de fram dekka og jeg kunne komme etter klokka tre.
Så langt bra. Jeg ba dem også sjekke hvordan det sto til med lufta i dekka, for hadde en mistanke om at noe kunne være galt i og med at jeg måtte fylle på luft 5 ganger i løpet av forrige vintersesong. Ikke riktig det, vettu. Men har i hvert fall lært åssen en fyller luft i bildekk.
Fikk beskjed etter hvert om at to dekk var lufttomme. Da kjøpte jeg rett og slett nye dekk der og da, og like godt alle fire, for de to andre var visst også litt slitne.
♦️
Mye på en dag? Joda, men ikke ferdig med dette.
Jeg fikk en telefon fra en bekjent som lurte på om jeg kunne hente ei pakke i en pakkeboks på en butikk ikke så veldig langt unna. Kunne vel gå greit det, når jeg først var ute og kjørte. Har slikt å gjøre😉
Pleier ikke å bruke den butikken hvor boksen befant seg. Kjørte fort inn på parkeringa, så at det sto «gratis parkering i 45 minutter for kunder». Så kjekt, da. Løp inn, brukte vel 1 minutt på operasjonen med pakkehenting og så rett ut igjen.
What😝🤬 Gul lapp på ruta. Hvorfor?
♦️
Med liten skrift under setningen jeg viste deg i sted sto det at parkering måtte registreres digitalt på en skjerm inne i butikken. Såpass.

Jeg sendte sporenstreks klage, også digitalt, for dette var håpløst. Jeg var inne MAX ETT MINUTT. Parkeringsvakten måtte ha stått KLAR for å ta meg. Og de håver sikkert inn mye penger på folk som meg som er ukjente i området. Etterpå så jeg at det BARE var kr.330,-, men lell a gut…..Sabla irriterende.
Men så klart; det er vel min plikt å sjekke alt av informasjon til punkt og prikke, så kommer nok ikke langt med den klagen, tenker jeg.
♦️
Det var i hvert fall en trøst at jeg hadde fått kjøpt meg fine, nye koster til pudder og sminke, som jeg skal bruke når jeg pynter meg litt ekstra😅
Dessuten var jeg også innom matbutikken og sjekka i tilbudsdisken med «holdbarhetsvarer», som jeg alltid gjør, og der fant jeg rømmegrøt blant annet.
Spare der man spare kan når en går på slike smeller som parkeringsbøter innimellom😅
Nå har jeg heldigvis bare fått EN parkeringsbot tidligere i livet, så skal klare den her.
♦️
Men at tirsdagen vart MYE kan jeg skrive under på. Og ennå var ikke dagen over. Heldigvis gikk det roligere for seg utover ettermiddagen og kvelden.
Noen andre forholdsvis relaterte innlegg:
For tidlig?
På leting etter luft
Hvorfor så fornøyd?
To enkle og rimelige kyllingmiddager

8 kommentarer
    1. Imponerende kjapp rørlegger. Håper jobben og blir gjort like raskt.
      Da vi kjøpte Drømmehuset fant vi ut etter noen få dager at vi måtte totalrenovere badet. Da vi rev av baderomstapeten var veggen bak full av mugg og råte. Ja vi måtte skifte isolasjon og deler av ytterveggen og du skjønner sikkert . Det enkleste ble å ta å renovere alt. Vi dro fra rørlegger til rørlegger for å finne ut hvem som kunne starte raskest. Tenåringsdatter, to voksne og to barn i barneskolealder og ikke noe fungerende bad er litt upraktisk, selv om vi hadde gjestedoen og vaskerom. Vi hadde verken dusj eller badekar.
      Et firma, anerkjent lokal bedrift, kunne begynne i løpet av en drøy uke. Så vi valgte de. Burde selvsagt og ha forhørt om hvor raskt de kunne sluttføre jobben. For de rev ut det gamle badet i starten av august, og så skjedde det liksom ikke mer på flere uker. Først 30. november klokka 19 om kvelden var det nye badet klart. Nesten tre måneder etter at de startet,

      1. Upps. Det var litt av en badhistorie. Håper det ikke blir slik her😝 Nå bestiller han do, dusjkabinett og varmtvannsbereder og så kan han forhåpentligvis starte så fort han har det i hus…..håper jeg. Krysser fingre😅🤞

    2. Phu!
      Du har virkelig stått på og fått ordnet ut meget og mangt. Flott at rørleggeren kom så raskt til – for begynner det krangle på badet, er det trasige greier om man må vente lenge… Og ja, alt koster… og du fikk kjøpt nye koster også 😀 Bra med alt som kan ordnes… og den parkeringsbota…. grrrrr noe så irriterende 🙁 God torsdag til deg!

    3. Voldsomt med mye penger og styr på en dag, men bra det ble kjapp ordning og rask tilbakemelding!
      Og dekk må man ha…
      Sure penger med bot, men sånt skjer! De står klare på hugget! Ser dem her på Kråkerøy og de spretter frem!
      Trist å se! Folk som som ikke kjenner reglene her og skal på besøk og skal bare inn og kjøpe en blomst og pose twist
      for å ha med seg til dem de skal besøke! Og så er det vel 600 – 700 i bot! Tråkig!
      Jeg sykler og går mest mulig! Orker ikke det styret!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg