To enkle og rimelige kyllingmiddager


Kylling vart innkjøpt. Må innrømme at det ikke vart sånn middag helt «fra bunnen». Men likevel ikke så veldig prosessert. Fra tilbudsdisken på Rema 1000 hvor varer med dårlig holdbarhet befinner seg, plukka jeg med meg ei aluminiumsform med Stangekylling marinert i urter, med en klatt kryddersmør på toppen.
Altså en rett klar for 20 minutter i ovnen, og etter det ferdig for spising. Lettvint. Og rimeligere enn vanlig på grunn av dårlig holdbarhet. Kjøper mye slik mat, jeg. Tar alltid en kikk oppi den kjøledisken hvor slikt befinner seg. Er som regel alltid noe å plukke med seg, som jeg trenger. Noen ganger putter jeg det i fryseren med en gang jeg kommer hjem.
♦️
Men altså nå Stangekylling. Den er alltid god. Og det vart godt. Jeg hadde middag i to dager av denne store kyllingfileten.
Jeg har satt inn bilde av begge rettene.
Etter prinsippet «man tar hva man haver» plukka jeg fram isbergsalat, kiwi og kremet balsamico. Passa godt til kyllingen.
Dag 2 vart det resten av kyllingen, som du ser på bildet nederst. Da vart salaten bestående av isbergsalat, kiwi, fetaost og kremet balsamico. Namnam det også. 


En annen middag med kylling på menyen

8 kommentarer

Siste innlegg