Togturen vestover og hematt (18)


Da satt vi på toget, SJ sitt mellom Stockholm og Oslo. Datoen var 17.mai og klokka var litt over seks på kvelden da Nabo A, puddelen Barney og jeg steg ombord. Vi hadde plassbilletter i vogn hvor det var tillatt med hund. Det var mange flere som reiste denne veien enn andre veien, da vi dro mot Stockholm 15. mai. Barney fant seg godt til rette på toget. Lå som oftest på gulvet foran beina mine. Men akkurat på bildet her, mens mitt menneskereisefølge hadde tatt seg en tur et annet sted i toget, så han nok for seg muligheten av å benytte seg av hennes sete.
Men det fikk han ikke lov til hverken av meg eller de som eier toget. Han får ikke lov til å ligge i sofa og stoler hjemme heller. Men ett unntak har vi. Han får ligge i senga mi😅
Høres kanskje rart ut, men slik er det nå en gang hos oss, og de reglene aksepterer han.
♦️
Vi hadde hatt et supert opphold i finværet i Stockholm, og satset nå på en fin togreise hjemover også. Turen tar cirka fem og en halv time.
På turen til Stockholm fikk vi overraskende beskjed om at det ikke var restaurantvogn i togsettet. Hadde heldigvis med matpakke og drikke både til Barney og oss mennesker.
Derfor tok vi ingen sjanser på hjemreisa. Vi hadde igjen ost, druer, kjeks og drikke fra handleturen vår på ICA den første dagen i Stockholm.
Så dette satset vi på å innta underveis.
♦️
Vart koselig det, da. Hadde ost- og vinaften på toget, vi.
Det viste seg å være restaurantvogn denne turen, men vi droppa besøk der.
Nederst på sida kan du se linker til noen få av alle innleggene jeg har produsert fra Stockholmsturen vår.
Det vart ikke få😅 Hele 18 stykker, pluss det innledende innlegget «om slutten», på trikken fra Oslo S og helt hjem sent på kvelden den 17.mai.

Nesten utrolig at det går an å få så mye ut av bare tre dager på tur….🫣
Hvis du lurer på noe etter alle disse innleggene, er det bare å benytte kommentarfeltet😀
Og til slutt:
Takk for at du har «vært med» på turen vår🙏🏻


Den lange togturen østover
Jeg starter med slutten
Lunsj ved ABBA-museet
Servering til besvær

4 kommentarer
    1. Syriner er nydelige – men får du dem til å vare innendørs når du tar med «trekvisten»? (Ser på bildene at du har med dem). Jeg har funnet ut at jeg hvis jeg kun setter selve blomsten i vasen, så kan de vare noen dager – men altså ikke hvis jeg tar med kvisten. Hva er din erfaring? Varer de lenger enn en dag MED kvist?

      1. Disse blomstene var ikke på mitt bord, men jeg har et tips ang. holdbarhet syrinkvister. Knus stilken og snitt med kniv flere ganger oppover, langs med stilken, hvis du skjønner hva jeg mener🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg